Zobacz pełną wersję : Co wybrać?
Strony :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Witam,
Mam pytanie.
Jestem amatorem, który do tej pory używał cyfrówek a chciałby przestawic sie na lepszy wymiar robienia zdjeć.
Jestem myśliwym i chciałbym aparat wykorzystywać zarówno do zdjęć rodzinnych, jak i do fotorafowania zwierzyny, ptaków, zachodów słońca czyli szerokopojętej przyrody.
Mam do wydania ok 5 tys. zł.
Wiem, że nie jest to suma zbyt duża, ale chciałbym poznac wasze opinie jak sprzet kupic, żeby optymalnie wykorzystać go do w/w celów.
Zaznaczam zenie bede wykorzystywał aparatu w niekorzystnych warunkach pogodowych.
Jaki aparat wybrać? Jakie obiektywy? Czy lepiej jest kupic np D50 i lepsze obiektywy? Czy raczej zainwestować w Lepszy aparat? Niektóre funkce Dxx nie są mi przecież potrzebne, a lepszy obiektyw pozwolina ciekasze ujecia zwierzyny z ambony. Chodzi mi o obiektyw, który dobrze funkcjonowałby na odległościach min 50 m. Nie wiem czy moje wymagania nie są zbyt duże przy tej cenie :) podpowiedzcie coś :)
Bede wdzięczny za porady. jestem amatorem, wiec bardzo prosze o prosty język :)
Pozdrawiam
M.
Witam
w przedziale ciapy jaką posiadasz na sprzęt najbardziej widzi mi się
puszeczka D70s z super zoomem 18-200VR taki uniwersalnu zoom spacerowy
w miarę dobry jakościowo lecz niezbyt jasny
drugą opcją jest
D70s i KIT 18-70 lub Tamronik 17-50- (super obiektywik i jasny 2.8) oraz Nikkor 70-300 VR
z drugim zestawem jesteś uzbrojony niemal na każdą okazję
od imienin u cioci Krysi poprzez portrecik córeczki do ptaszków które nawet lornetką z ambony mogą być ciężko widoczne:)
do tego w 70-300 VR masz stabilizację obrazu co pomaga przy tele
drugi zestaw może wydawać się nieco mniej wygodny lecz za to jakością optyki lepszy
powinieneś sie zmieścic w 5 kpln
pozdrawiam
jeszcze pytanko bo nie zauważyłem wcześniej:)
w którym kole jesteś zrzeszony?
Ja proponuje wersję D70s + Tamron 17-50 + Nikkor 70-300 VR lub może używanego Nikkora 80-200 f2.8, ale pewnie ci na niego braknie