Zobacz pełną wersję : D610 czy OM-D E-M1
Witam, co byście wybrali d610 czy Olympus OM-D E-M1 (i tylko te dwa wchodzą w grę) ? Zastosowanie głównie to : fotografia podróżnicza, czasem portrety, czasem reportaż.
Ewentualny zestaw:
d610 + T16-28 + N35 + N85
A co do Olympusa tu zaczynają się schody bo nie znam się za bardzo na szklarni tej firmy...na pewno jakiś szeroki kąt + jakiś jasny standard.
I pytanie czy matryca Olympusa daje radę ? i czy sprawdzi się w fot podróżniczej... bo d610 ma matryce świetną ale w zestawie d610 + T16-28 swoje waży:/
Czemu akurat 16-28? Wielkie i ciężkie. Jakieś 18-35 będzie połowe mniejsze i lżejsze. I z D610 będzie trochę niewygodne, obiektyw będzie przeważał mocno.
Fotografia podróżnicza to jaka? Że wyjeżdzasz na 2 miesiące z plecakiem, czy jedziesz gdzieś samochodem/lecisz i mieszkasz w hotelu? Bo to trochę ma znaczenie w przypadku wyboru sprzętu, czy wymiary i wagą są absolutnym priorytetem czy niekoniecznie.
Od olympusa już na pewno bym wolał Fuji - mają bardzo fajne szkła i np takie XT-1 jest bardzo przyjemną puszką. Do portrety większa matryca też na pewno nie zaszkodzi.
hostman22
02-01-2015, 20:31
wow, to masz rozrzut... ;) poza tym każdy wie, że aparatem podróżniczym jest m9 z summaritem lub noctiluxem. Ewentualnie sony alfa :). A tak na poważnie to i OM-D będzie ok jak i fuji pod bagnet x. Pytanie, ile możesz wydać oraz ile chcesz dźwigać i na ile przeszkadza Tobie ziarno. W sumie odpowiedź na te pytania, to więcej niż połowa sukcesu :).
Tokina 16-28 bo kiedyś ja miałem i była świetna (tylko jej ciężar i filtry) ...18-35 nigdy nie brałem pod uwagę, w sumie nie wiem dlaczego.
Foto podróżnicza = latanie, hotele jak i np chodzenie po górach itp ...podróże z plecakiem przez kilka tyg raczej nie.
Olympus booo podobny Świetny af, stabilizacja... tylko jedno co mi nie pasuje to ze nie uzysakm z Omd takiej głębi ostrości jak z d610.
Budżet hmm... tyle co max równowartość d610 + T16-28 + N35 + N85
A do Fuji jakie szkła ?