Close

Strona 1 z 10 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 94

Wątek: ISO a jakość

Domyślnie ISO a jakość

Witam

Jestem amatorem w robieniu zdjęć. Rodzina " wynajęła " mnie jako fotograf na ich wesele dodam, że główny i jedyny fotograf to ja. Mówiłem im, że ja tylko robię amatorskie zdjęcia i nie chce im popsuć pamiątek z tak ważnego wydarzenia natomiast oni chcą zaoszczędzić kasy i nalegali, a więc zgodziłem się ....

Posiadam lustrzankę D3100 ze szkłem 18-105 3.5:5.6f . Nie jest to za jasne szkło dlatego do zdjęć w kościele potrzebuję wysokiego ISO ( minimum 800 ) ponieważ gdy wydłużę czas naświetlania wyjdą rozmazane zdjęcia nawet ze statywem. A co jest najgorsze, że nie posiadam LAMPY ZEWNĘTRZNEJ a nie mam kasy wydawać około 500 zł na lampę. I tym sposobem chce uniknąć takich strzałów, a więc mniej więcej takich ustawień używam w kościele ( dość słabo oświetlonym ) przysłona - najniższa 3,6 - 5 czas naśw. 1/5 do 1/30 ISO 800 - 1600 ( rzadko 3200 )

Zdjęcia jak można się domyśleć ze względu na ISO są dość słabej jakości dlatego pytam Was co zrobić, aby zdjęcia na tym zestawie wyszły niezłe a żeby nie stracić na jakości. Nigdy nie robiłem zdjęć w kościele i nie wiem jak podejść do sprawy. Co mi polecacie czy kupno statywu rozwiążę sprawe ? Ślub jest już w tą Sobotę więc proszę o szybką odpowiedź.

A może polećcie mi jakie ustawienia Wy byście użyli w takich sprawach ( oczywiście w przybliżeniu )

Z góry Dziękuję

Domyślnie

Statyw nie rozwiąże problemu zdjęci poruszonych przez obiekty ruchome - ludzi, stabilizacja też nie. Jedynie jasna stałka 1.8 albo 1.4 (np 35mm) + niestety lampa błyskowa. Bez tego dobrych zdjęć nie zrobisz. Poza tym polecam użyć przycisku "szukaj" bo podobnych tematów już było sporo.

Domyślnie

Wygląda na to, że rodzina dostanie ciut nieprzyjemną pamiątkę...

Co do zdjęć, to:
    przy czasie 1/5 nie ma szans na nieporuszone zdjęcie