Zobacz pełną wersję : zdjecia w kosciele
Witam
Jestem amatorem, tzn lubie robic zdjecia ale moja wiedza na temat ustawiania aparatu jest biedna, a moj przyjaciel poprosil mnie zebym zrobil troche zdjec na jego slubie a nie chce dac plamy, czy mozecie mi pomoc?
Pozyczylem aparat Nikon D90 z obiektywami Nikon 50mm F1.8D AF i Tamron 17-50mm F2.8 XR Di II LD, czy mozecie mi podpowiedziec jak ustawic najlepiej apart to zdjec w takim kosciele?
http://jimart.org/2008-may09%20123_resize.jpg
http://jimart.org/2008-may09%20122_resize.jpg
http://jimart.org/2008-may09%20126_resize.jpg:???:
Z gory bardzo dziekuje za pomoc.
Było takich wątków sporo. Nie nauczysz się tego z pigułki.
A pierwsze zdjęcie dyskwalifikuje Cię z tego zajęcia.
Poza tym myślę, że najlepiej będzie zadać to pytanie na forum Olympusa - i robić jednak tym, co się ma i zna.
Wiem ale te zdjecia nie ja robilem tylko kolega, poprosilem go o zrobienie kilku zdjec zebym wiedzial mnie wiecej jak jest w srodku.:( Poniewaz ja nie moge tam jechac bo jest dosc daleko prawie 230 km.
A jaki problem? Ustawiasz na "zielone" lub jak czujesz się bardziej zaawansowany na "P" i dajesz :) po cóż więcej kombinować?
Jedynie, że dostaniesz lampę. Wtedy odchylasz lampę do góry lub na ścianę i gnasz do przodu
tomek20stencel5
16-05-2009, 08:36
No, ale w kościele to bardzo ciężko od sufitu odbijać ;). Co innego już na przyjęciu. A co do ustawień, to jak koledzy mówią na P i dawaj :D
gadzeciarz
16-05-2009, 08:50
Spróbuj opcje automatyczne jedna to BEZ LAMPY druga to PORTRET.
Jak masz lampę błyskową zewnętrzną to ja proponuję pochyloną ku górze około 45-60stopni z wysuniętym dyfuzorem.
A i jeszcze jedno bo się czasem czepiają,warto z młodym do księdza podejść i zapytać czy możesz pstrykać,na ogół wymagają pozwolenia kościołowego ale tu każdy klecha indywidualnie podchodzi do tematu;-)
A ma prawo wyprosić jak mu zaczniesz w ślepia błyskać,mnie to nie spotkało ale już widziałem dwa razy taką akcję,szczególnie w małych miejscowościach!