Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : obiektyw do D60

shidoteam
04-05-2009, 21:26
Witam !

Wiem, że zaraz odeślecie mnie do opcji szukaj lub do diabła :), ale potrzebuję czegoś do 1500 złotych co zapewni:
- lepsze zdjęcia w gorszych warunkach oświetleniowych (kitowy obiektyw jest w tym średni)
- lepiej ostrzy niż kitowy obiektyw, który ostrzy co chce
- nie znam się na szerokich kątach, bo mnie się to kojarzy od razu z rozciągniętymi bokami, co może nie jest prawdą, ale coś żeby się dało architektury miasta uchwycić bez przycinania połowy budynku lub szukania pasa startowego za mną :) aby się dało oddalić od obiektu. Standardowo jest tam chyba 18-55, ale kąta już nie znam - nikkor dv vr 18-55
- miał zoom większy tak do 72 mm ale bez przesady, bo to będzie chyba kosztem światła.
- miał stabilizator
- posiadał gwint na filtr polaryzacyjny
- działał z D60 :)

Jeśli ktoś zna taki obiektyw, wie gdzie go nabyć to chętnie poczytam. Mam tego nikosia, ale wyrosłem na Canonie S2is i nie do końca wiem co kupić. Zooma mam w S2 i w góry styka, ale jak trzeba zabytki porobić z zewnątrz lub muzeum bez lampy to pada. Oba mają za mały kąt. Chodzi o obiektyw uniwersalny z większym kątem ale żeby na wspinaczce też się nadał w wysokich górach. Aha, fajnie gdyby np. Himalaje potrafił w kadrze uchwycić, nie koniecznie na zasadzie łączenia 3 klatek w panoramę :), bo teraz to jedyna opcja żeby zmieścić coś w kadrze.
ps. nie wiem czy tak jest, ale ponoć są obiektywy, które dają wrażenie z racji szerszego kąta jakby zdjęcie było głębsze. Jeśli to taki obiektyw to czekam na propozycje .

pozdrawiam

FajaR
04-05-2009, 22:54
Ty tak na poważnie?
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://forum.focusklubpolska.pl/images/smiles/rotfl.gif)
Idź na piwo i ochłoń ;) Z takimi wymogami to zacznij szukać jak się zdecydujesz na minimum 2 szkiełka i zwiększysz budżet jakieś 6-7x w używkach a około 10x w sklepie. Dobranoc :)

Piotrek Charchuła
04-05-2009, 23:12