PDA

Zobacz pełną wersję : D80 ustawienia...

yozz84
09-04-2009, 18:09
Jestem początkującym - niedawno kupilem lustrzanke - i poki co amatorem jednak chciałbym znac dokladniej sprzet który kupiłem i lepiej wykorzystać jego mozliwosci... w związku z tym chciałbym zapytać użytkowników D80 o ustawienia w menu a mianowicie w menu "fotografowania" i "ustawien osobistych"

jakie powinny być ustawienai aby optymalnie wykorzystać to co w aparacie "siedzi" ?

oraz o "optymalizacja zdjęcia" (ogólnie, kiedy jakie tryby używać) oraz dalej -> "ustawienia osobiste"... jakie ustawienia stosować i kiedy, a czego sie wystrzegać...

ps. jaki tryb kolorów uzywac?
Ia sRGB
II Adobe RGB
IIa sRGB

prosze bardzo o argumentacje do wypowiedzi abym wiedział na czym opieracie swoje zdanie...

z góry dziekuje za wszelką pomoc :))

Wojtek Mąka
09-04-2009, 18:18
oko oku nierówne, tak jak wydruk tej samej fotki z dwóch żródeł się różni. ta sama fotka może wyglądac jak żyleta dla jednego, a dla innego oka - nie. To wszystko zależy, kto co lubi. Osobiście unikam wyostrzania zdjęć ponad poziom "0".
Myslę, że sam powinieneś się pobawić ustawieniami i dobrać takie, które Tobie (albo gronu oglądających zdjęcia) najbardziej odpowiadają. Po prostu wybór ustawień nie jest wyborem między "kiepskim" wykorzystaniem mozliwości D80 a "najlepszym".

pozdr

mmmak
09-04-2009, 19:28
poczytaj instrukcje

yozz84
09-04-2009, 19:45
poczytaj instrukcje
to byla pierwsza rzecz jaką zrobiłem po kupnie body... !! uprzedzajac także: wiem co to szukaj w google i innych takich...
ps. jesli nie masz ochoty podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą itd z innymi... to rozwiązanie jest proste: nie wypowiadaj sie na forum :] ...i jeszcze jedno: moja sygnaturka pod postami jest właśnie dla takich jak TY!

...wracajac do tematu postu:
co do oceny zdjęć to wiadomo, każdy widzi je i ocenia inaczej, rozumiem to ale rownież nie o to pytałem...
bardziej interesują mnie wypowiedzi w stylu: