Zobacz pełną wersję : D700 - dylemat
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem obiektywu szerokokątnego, ale ze względów finansowych muszę wybrać rozwiązanie kompromisowe (stan posiadania w stopce).
Zastanawiam się nad jednym z poniższych zestawów:
Zestaw 1
AF 18-35 f/3.5-4.5D IF-ED - 1800 PLN
AF-S 24-70 f/2.8 G ED FX - 4500 PLN
Zestaw 2
AF-S 17-35 f/2.8 D IF-ED - 4550 PLN
AF-S 24-85 f/3.5-4.5 G ED - 1400 PLN
Jestem amatorem. Zajmuję się głównie reporterką rodzinną, dokumentowanie podróży, itd.
Ciekaw jestem Waszych opinii.
Zestaw nr 3
17-35 + 24-70
Ale rozumiem ze to nie ekonomiczne, W każdym bądź razie rozważne zakup 24-70 jak byś sprzedawał :)).
W takim wypadku musisz możne zdecydować którego końca bardziej częściej używał :))
Zestaw 1 - 24mm na FX to dosyć szeroko - będziesz potrzebował szerzej 18-35 ze swoim światlem absolutnie wystarczy.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem obiektywu szerokokątnego, ale ze względów finansowych muszę wybrać rozwiązanie kompromisowe (stan posiadania w stopce).
W stopce masz już 24-70/2.8. Ja bym do niego dorzucił Sigmę 12-24.
24-70 to obowiązkowy mieszkaniec bagnetu D700. Ja swojego wogóle nie sciągam z D2X-a, a gdybym kupił FF to mógłbym go przyspawać.
Zamiast 18-35 łyknąłbym Tamiego 17-35 2.8-4, który jest lepszy, szerszy, a tańszy.
Sigma 12-24 jest optycznie taka se i odpadają przy niej filtry - jej jedyną zaletą jest potworna szerokość.
Ja bym bral zestaw 1, o 18-35 juz sie jakis czas temu wypowiadalem (byl o nim watek). Jezeli nie robisz architektury (dystorsja), to jest to szkielko bardzo fajne.
Ja też bym wziął zestaw 1.
Jak w końcu uda mi się wyrwać D700 z euro agd, to napiszę, jak się sprawuje 18-35 na ff. Na dx to b. fajny obiektyw do krajobrazów. Dystorsja to problem ...
robin102
07-11-2008, 13:23