Zobacz pełną wersję : Pytanie o SB 600
Witam serdecznie,
Mam takie pytanie może dość dziwne. Czy kiedykolwiek używając lampy SB 600 zabrakło wam mocy błysku?? Pytam dlatego iż stoje przed zakupem lampy. Mam problem z wyborem pomiędzy SB 600 a 800. Zam techniczną przewagę SB 800 i jej funkcje nie są mi potrzebne. Jedyną cechą dla której przychylam się do SB 800 jest jej moc większa od SB 600. Obawiam się że kiedyś w przyszłości zabraknie mi mocy w SB 600 choć zawodowcem nie jestem raczej ambitnym amatorem z pewnym doświadczeniem kliszowym. Nigdy nie posiadałem zewnętrznej lampy ale wbudowana mi zawsze nie wystarczała. Teraz po przesiadce na d50 postanowiłem kupić jakąs lampkę. Używał bym jej do wszelakich zastosowań począwszy od zwykłych domowych sytuacji skończywszy na sytuacjach wymagających szybkości ładowania i mocy błysku np. psie zawody na halach.( na których moj psiak startuje :D )
Mówiąc w skrócie czy zasięg SB 600 jest wystarczający do większości sytuacji i czy kiedykolwiek zabrakło wam mocy błyskowej??
Ps. Używałbym ją głównie z 18-70dx i czasem z 50 f1,8 (choć przy tej jasności wzasadzie lampy nie potzreba ale jednak czasem używam wbudowanej przy tym obiektywie)
jezeli bedziesz uzywal lampy skierowanej na wprost to raczej nie sadze zeby Ci brakowalo swiatla, ale jezeli pokusisz sie o swiatlo odbite, to w hali nawet sb-800 moze byc za slaba...
swiatlo odbite, to w hali nawet sb-800 moze byc za slaba
to jest sprawa oczywista :D na halach używałby na wprost z jakimś dyfuzorem czy czymś w tym rodzaju. Wiadomo że sufit jest za wysoko nawet na 800. Mówisz że na wprost raczej nie zabraknie mi mocy to mnie pocieszyłeś, zaoszczędzie kasy bo różnica w cenie duuuża niestety. Chętnie posłucham jeszcze innych użytkowników.
z dyfuzorkiem na wprost moze juz nie byc tak wesolo niestety... zalezy o jakich odleglosciach mowimy...
ja mam sb 800 i polecam gorąco