Zobacz pełną wersję : E-510
Witam!
Wczoraj miałem okazję się pobawić Olympusem E-510, jestem zielony w tej dziedzinie, ale zastanawia mnie jedno. Wyłączyłem lampy błyskowe i chciałem zrobić zdjęcie w pokoju gdzie były cztery halogeny włączone. Ustawiłem iso na auto i wyszła fotka czarna, dopiero przy iso 1600 były widoczne ciemne kontury. Jak zrobić fotkę w ciemnym pomieszczeniu bez lampy czy jest to możliwe? Być może była to wina obiektywu, bo obiektyw w tym olympusie był 40-150
dzięki,
tylko proszę nie piszcie żebym szedł z tym na inne forum.
a jakie były ustawione czas i przesłona? wstaw to ciemne zdjęcie (z exifem) na forum
PS nikt nie będzie Cię wysyłał na inne forum
nie sygnalizował niedoświetlenia ?
niestety aparatu juznie mam więc zdjęcia nie wstawię :) na ekranie widziełem tylko coś takiego 1/250 i F 5.0 chyba.
truman20
24-09-2008, 12:02
Może miałeś nałożony dekielek :P. A tak poważnie, to przy 1/250 w pomieszczeniu i słabym świetle, to marne szanse na zdjęcie.
nieeee dekielek był zdjęty ale wiem, że był jakis filter :D
a czy jest możliwość wykonania zdjęcia w pomieszczeniu z słabym oświetleniem bez poruszenia, nie używając statywu?
truman20
24-09-2008, 12:19
Pewno polar albo szarak albo jakiś ciemny inny filtr. Jeśli któryś z nich, to nici ze zdjęcia.
a czy jest możliwość wykonania zdjęcia w pomieszczeniu z słabym oświetleniem bez poruszenia, nie używając statywu?
Jak najbardziej.
1. Lampa + jasny obiektyw.
2. Jasny obiektyw + wyższe ISO
3. Lampa + jasny obiektyw + wyższe ISO
Wszystko zależy od oświetlenia zastanego.
1. Gdy posiadamy jadny obiektyw i damy wyższe ISo to zrobimy zdjęcie bez lampy błyskowej nawet jak ktoś w kadrze się rusza?
2. Gdy ustawiłem aparat na [auto] to dobierał sobie ostrość mrugając lampa błyskową czy to normalne ? Czasem i z 10 sek tak mrugał, a zdjecia i tak nie zrobił po wciśnięciu do końca spustu.
truman20
24-09-2008, 18:15