PDA

Zobacz pełną wersję : mb-d80 - jak to jest?

bartekh86
22-06-2008, 00:04
Mam pytanie odnośnie gripa do nikona d80. Kupuje body + grip w poniedziałek (przesiadam się z D50). Jak to jest z zasilaniem i ustawieniem aparatu na korzystanie z gripa? Podobno trzeba coś ustawić aby aparat działał z gripem, wtedy przy wskaźniku baterii pojawia się symbol BP. Czy sam aparat nie poznaje, że jest zasilany z MB-D80??? Gdzieś wyczytałem ale najwyraźniej źle zrozumiałem, że jeden akumulator EN-EL3e pozostaje w body mimo założonego gripa? To chyba nie prawda, co? Jak kupie body + grip + En-El3e to będę mógł podpiąć gripa i dwa akumulatory do tego gripa, tak? Co trzeba będzie w aparacie ustawić?
Przepraszam za takie pytania ale w temacie gripów jestem początkujący.

Fenek
22-06-2008, 00:26
Nic przestawiać nie trzeba, aparat sam wykrywa gripa. Oba akumulatory siedzą w gripie.

tomecki
22-06-2008, 00:32
Nic przestawiać nie trzeba, aparat sam wykrywa gripa. Oba akumulatory siedzą w gripie.
Zgadza się,bartekh86 możesz stosować jeden lub dwa aku, a do tego ewentualnie koszyk na sześć paluszków.

bartekh86
22-06-2008, 00:34
Temat, który czytałem jest w tym samym forum i dotyczył mb-d10, czyli gripa do D300. Stąd ta pomyłka - czyli rozumiem, że w D300 wkłada się też akku do body i wybiera kolejność użycia, tak? A w D80 po staremu - albo grip albo body. Jak się sprawdzają baterie litowe/akumulatorki AA w porównaniu do En-El3e? O wiele gorzej?

Fenek
22-06-2008, 00:52
Temat, który czytałem jest w tym samym forum i dotyczył mb-d10, czyli gripa do D300. Stąd ta pomyłka - czyli rozumiem, że w D300 wkłada się też akku do body i wybiera kolejność użycia, tak? A w D80 po staremu - albo grip albo body. Jak się sprawdzają baterie litowe/akumulatorki AA w porównaniu do En-El3e? O wiele gorzej?

Alkaliczne i inne zwykłe baterie sobie daruj. Porządne aku, najlepiej klasy Eneloopów tudzież Recyko ponoć są w stanie dorównać parze EN-EL3e.

Foto7
22-06-2008, 09:40