PDA

Zobacz pełną wersję : [ Makro ] Nowy w dziale makro

arturborzecki
02-05-2008, 22:30
Witam serdecznie drogich forumowiczów!

W końcu znalazłem wolny weekend z super pogodą i udało mi się po raz pierwszy wyskoczyc z nowym obiektywem (Sigma 150mm macro) w plener.

W kategorii makro jestem totalnie początkujący tak więc prosiłbym o szczerą krytykę :) i poradę co i jak zrobić lepiej.

To co zauwazylem sam - potrzebuje lampy blyskowej i/lub odblysnika do doswietlenia robaczkow. Wszystkie moje fotki sa lekko niedoswietlone i poruszone, ale to pewnie przez brak przyzwyczajenia do tak ciezkiego obiektywu i pozycji kleczaco lezacej :)

Obecnie działam tylko na laptopie macbook'u wiec prawdopodobnie przy obrobce nie podbilem wystarczajaco ekspozycji... ale juz nie dlugo bede mial nowy monitorek... :)

1. ślimaczek, który chodzil sobie po lawce

2. Pajaczek - strzelane w domu na stole podswietlonym od dolu

3. Dlugonogi - wyglada mi na niedoswietlone?

4. Co to za gatunek?

5. W drodze do domu..

6. Zblizenie - wiem z lewej wszedl mi w kadr maly badylek... ale i tak mi sie podoba ;)

Pozdrawiam!

EDIT - bra zdjęć na serwerze Flickr, zapraszamy na nasz hosting.

borregaard
02-05-2008, 22:38
Witaj drogi Kolego...:-D

Widzę,że bez lampy radzisz sobie ,że ho ho..co będzie jak podbijesz ekspozycję....:-D
OK,żarty na bo ...światło wygrało,ostrość troszku ucikła...
Pzdr
Andrzej

kaisuj
03-05-2008, 09:37
Jak na poczatki to bardzo fajne zdjecia. Dobrze szukasz oczu i kadrujesz frontalnie. Masz sporo dobrych wnioskow, ale z tym swiatlem to sie pomyliles, bo wszystkie zdjecia sa raczej przeswietlone niz niedoswietlone; niektore nawet bardzo. Jak juz bedziesz mial ten monitorek to sam sie przekonasz, a narazie uwierz nam na slowo:)
W niektorych kadrach troche balaganu, ale to przychodzi z czasem. Ciagle sie tego ucze, by moja uwaga nie skupiala sie jedynie na trafnym ustawieniu ostrosci.