Zobacz pełną wersję : CHCE DOBRA PORTRETÓWKE To zacząłem się zastanawiać Sigma150 2.8???
JanusZZZ
17-11-2007, 00:25
CHCE DOBRA PORTRETÓWKE To zacząłem się zastanawiać Sigma150 2.8???
jestem amatorem w przyszłości może z zamiarem weekendowego pstrykania uroczystości znajomym. teraz N18-70, N50, S10-20, S70-300.
Trafiła mi sie okazja po Baaardzo atrakcyjnej cenie zamówić dwa dni temu piękną nóweczkę Sigmy 150 f2.8 EX. moje preferencje fotograficzne to głównie portret, sigmę 70-300 nieraz używałem na 130-150mm bo ta ogniskowa bardzo mi pasuje- niestety brak światła jet zabójczy . trochę z mich fot można zobaczyć na www.jj-photo.cba.pl (http://www.jj-photo.cba.pl/)
W pierwszym momencie nastawiłem sie na sprzedanie sigmy 150 i zarobienie na tym pare groszy, sprzedanie też 50 1.8 i zakupienie pod choinkę 85 1.8 Zacząłem się jednak zastanawiać czy czasem ta sigma nie jest dla mnie lepsza Bo lubię stać kawałek dalej przy fotografowaniu portretów i ma pewne obawy czy 85 nie będzie za krótkie. W macro sigma sie sprawdza świetnie, niestety nie mogę odnaleźć portretów, szukałem na Pbase i wszystko to kwiatki i robaczki.
Obiektyw będę miał za około 10dni, ale posłuchał bym waszych opinii
Podpowiedzcie mi czy ostrość i rozmycie tła przy fotach z kilku metrów będzie na wysokim poziomie. Macro 1:1 też kusi.
Domyślam sie ze nie jest to zbyt popularne szkło i nie będzie zbyt dużo opinii.
Jeśli postanowię sprzedać to wyląduje w dziele sprzedam na początku grudnia
Bo lubię stać kawałek dalej przy fotografowaniu portretów
To, bez kompromisu - powinieneś wziąć Nikkora 135/2. Będziesz daleko i z jakości też będziesz zadowolony.
Zapewne niewiele Ci to pomoże, ale mój Tamron 180/3.5 (z założenia obiektyw makro) doskonale spisuje się w portretach. Bokeh ma wręcz wspaniały. Fakt, że trzeba stać sporo dalej, ale właśnie w ten sposób wolę pracować.
Przykładowy (wiem, bardzo kiepski :() portret zrobiony właśnie tym Tamronem:
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif