PDA

Zobacz pełną wersję : problem F - -

Hedonista00
07-06-2007, 07:36
Jestem zielony i proszę o pomoc. Mam D80 z kitem 18-135 w trakcie robienia zdjęć nagle się wiesza i wyświetla się F - - po ruszeniu obiektywem wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Czy jest na to jakaś rada a może to usterka fabryczna?

Fenek
07-06-2007, 09:36
Spróbuj przeczyścić styki obiektywu lub w body. F-- oznacza że korpus traci kontakt z CPU szkła.

maniek0
07-06-2007, 09:51
Maxymalnie dokręcasz obiektyw ?

Hedonista00
08-06-2007, 06:24
:-D Dziękuje za odpowiedzi. Obiekty dokręcam na maxa, przeczysze styki może zadziała.

Hedonista00
13-06-2007, 20:02
Przeczyszczenie styków dało efekt pozytywny, jest OK. Bardzo dziękuje za pomoc.

wkiniorski
13-06-2007, 21:12
Mam podobny problem z moim 18-135. Też mi na forum poradzono przeczyszczenie styków. Pomogło na kilka dni. Ale dziś znowu pojawił się błąd F--. Co prawda tylko raz, ale to odrobinę denerwuje. Obiektyw mam na gwarancji i nie wiem, czy nie zanieść go do serwisu. Ale jak się naczytałem o serwisie Nikona i jego błyskawicznej i skutecznej reakcji, to mam obawy, czy zajmą się takim problemem. Czekam, aż wada się powiększy, to może się zdecyduję na serwis.

Hedonista00
13-06-2007, 21:46
:( To mnie kolego w depreche wpędzasz. Miejmy nadzieję że to minie, u mnie się ponwine jeszcze nie pokazało.Pozdrawiam

Radosso
13-06-2007, 21:49
Nie jesteś zielony, jesteś różowy, nie pękaj, taka karnacja, mam identyczną. Apropoze rozpoznawiania kolorów to już nie poradze. Apropoze problemu, to te styki... jak pomaga, to dobrze. Nie wiem jak tam w D80, bo mam D70s, ale u mnie przysłona zawsze musi być skręcona na max, żeby się szkło z body komunikowało.

Prorok78
13-06-2007, 22:07
We wszystkich szklach D tak jest - tzn przyslona na max wartosc i najczesciej mozna ja tak zablokowac takim malym wihajstrem :) w przeciwnym wypadku jeslitroszke nawet ruszysz pierscieniem przyslony to puszka wyswietli wlasnie F-- ..

wkiniorski
14-06-2007, 08:44