Zobacz pełną wersję : Helios 44mm
Witam, jestem zielony w tym temacie a kusi mnie kupić Heliosa i mam na oku takie tam szkiełka Helios 44m-4 MC 2/58 i Helios 44M 58mm f/2 który lepszy cena taka sama. pozdrawiam
Zależy do czego to ma służyć... bo lepszy może się okazać stary Nikkor.
do fotografii przyrody itp.
44M powinien mieć ciekawszy bokeh ze względu na 8 listków przysłony, ma też przełącznik A/M więc będzie można go przymykać bez przeróbki.
44M-4 będzie ostrzejszy (chociaż to nie reguła) i lepiej spisuje się pod światło z racji MC. Trzeba go będzie przerobić tzn zablokować bolec przysłony aby móc nią sterować.
Miałem obydwa, zostawiłem 44M z racji efektu swirl bokeh.
no i chyba tego zakupie w sumie to za 120 zł nic lepszego nie znajde szkoda ze bez tulipana ta opcja
lepiej kupic helios 81h z bagnetem nikona przynajmniej przymyka przysłone bo jest w wersji ai mozna trafic za 100-150 zl dobra sztuke
trafiają się te szkiełka za 150 zł ale porysowane w tej cenie
To wg. mnie lepiej polować a jakieś szkła do Nikona.
50mm M42 będzie ostrzyć gdzieś do 2m na adapterze bez soczewki, a te z soczewką zauważalnie psują jakość, a chcesz używać już i tak nie specjalnie dobrych optycznie obiektywów.
cos takiego CANON FD 1.8 / 50 mm
madebyzosiek
16-01-2017, 18:03
cos takiego CANON FD 1.8 / 50 mm
No jak Canon do Nikona... GonzoG dobrze pisze, jak chcesz mieć użyteczny obiektyw, to poszukaj Nikkora E 50 1.8, albo AiS... Te szkła są do wyrwania za 250-400 zł... Helios jest fajny do zabawy, ale tylko do zabawy... Poza tym 120 to trochę dużo...
ale własnie chodzi mi cos na początek
- - - - kolejny post - - - - - -
Jednak ten Helios 44M 58mm f/2 na początek pobawimy się.
Kup coś nikona, znudzi się to sprzedasz za taka samą kwotę.
aa... nie doczytałem ceny... ZAPOMNIJ... za 120zł to ja ostatnio kupiłem Zenita z 2 obiektywami (w tym 44M-4).
Poczekaj aż zrobi się cieplej i wybierz się na jakiś pchli targ, to za 120zł możesz wyrwać kilka Heliosów.