Zobacz pełną wersję : Nikon D7200 i co do niego?
Wredny_Rudzielec
11-05-2016, 00:52
Dobry wieczór wszystkim!
Czaję się od dłuższego czasu do kupna nowego aparatu. Poprzedni chyba całkiem zajechałam, więc potrzebuję w zasadzie cały komplet puszkę+szkła. Nie jestem całkiem zielona w temacie, ale jednocześnie wiem, że sporo jeszcze nauki przede mną.
Początkowo chciałam iść w kierunku fotografii ślubnej\rodzinnej\ dziecięcej więc planowałam zakup "pełnoklatkowca", jednak po dłuższej analizie uznałam, że chyba umiem jeszcze za mało żeby się pchać od razu w dość trudną fotografię ślubną. Poza tym inwestowanie sporej kwoty tak na początek może okazać się nie najlepszym pomysłem. Dlatego na tą chwilę potrzebuję sprzętu do (między innymi) sesji rodzinnych/ dziecięcych /portretów. Ostatecznie zaczęłam rozważać zakup Nikona D7200 i teraz moje pytanie: jakie kupić do niego szkła?
Zastanawiałam się nad obiektywami 35mm/50mm/85 mm (portrety), wszystkie dość jasne 1.4-1.8f. Nie ma sensu kupować wszystkich trzech na raz chyba więc który/które wybrać? Ponadto wydaje mi się, że przydałby się też może jakiś w miarę uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy - tylko nie wiem jaki zakres byłby najlepszy. Pomoże ktoś wybrać jakiś w miarę sensowy i uniwersalny zestaw, który będzie dobrą bazą do późniejszego rozbudowania? Z góry bardzo Wam dziękuję :)
david555
11-05-2016, 01:04
Do D7200 dobrym kompletem jest Sigma 18-35/1.8.
Polecam wszystkim, bo wart swojej ceny.
Trochę ciężki i bez vr, ale do ciemnicy jak znalazł.
Jako drugi, rozważ Sigmę, albo Tamrona 24-70/2.8.
madebyzosiek
11-05-2016, 06:17
Jak dobrze, to Nikkor 17-55 2.8, jak ostro i bajecznie, to Sigma 18-35 1.8, jak dobrze i tanio, to Sigma 17-50 2.8.