Zobacz pełną wersję : lampy studyjne czy speedlite???
witam,
Od jakiegoś czasu zacząłem zabawę w portret z jedna lampa sb-910 ale mimo wszystko brakuje mi światła, no niby wiele można zrobić z jedną lampą ale dla mnie niestety to mało wiec zacząłem się zastanawiać nad dodatkowymi lampami no i zaczeły się schody bo tak naprawdę nigdy nie pracowałem na wiecej niż jednej lampie i nie za bardzo ma rozeznanie w temacie wybory sprzętu.
W pierwszej chwili pomyślałem nad kupnem lamp studyjnych np coś takiego:
https://www.essentialphoto.co.uk/product/pixapro-storm400-1200ws-three-head-kit-with-boom-stand-trigger-and-receivers-400400400/
Jak dla mnie to dość ciekawy zestaw, chociaż nie nadaje się do pleneru ale ma w sumie wszystko co moim zdaniem jest potrzebne do małego studia. Z drugiej strony jestem nowicjuszem w tych sprawach i czy wydanie 5k nie będzie wyrzuceniem kasy w błoto, no może nie w błoto ale czy nie będzie to przerost formy nad treścią , czy wykorzystam to w domowych warunkach czy może lepiej....
....zastanawiałem się jeszcze na takim zestawem: 2 x YONGNUO YN-565EX II TTL + YN-622C-TX LCD Wireless e-TTL Flash Controller do tego oczywiście statywy, jeden softbox kwadrat, jeden oktagon i parasolka, na pewno zaoszczędzę kasy ale czy warto?
A co wy byście wybrali?????
Od skrajności do skrajności, a między tym masz do wyboru wiele lamp studyjnych i ewentualnie zasilanie mobilne, chińczyki bez ttl są dość tanie i dobrze się sprawdzają, z droższej chińszczyzny jest np quantum.
Dzisiaj o 18.30 spotkanie fotokujaw. Bedzie wlasnie omawianie setupow studyjnych zdjęć modelek. Nasze sesje robione na 2 i 3 lampach. Adres Poznanska 12. Towarzyska Caffe. Wstep wolny. Sala na pietrze. Ja to będę prowadził. Podejdz porozmawiamy. Zapraszam
@Jacek_Z bardzo chętnie ale...nie dam rady, mieszkam w Londynie od 11 lat :-) ale 15 lutego lecę na ponad tydzień do Bydgoszczy to bardzo chętnie zaproszę na piwo i może dasz mi kilka porad odnośnie oświetlenia studyjnego
Kartofelinder