Zobacz pełną wersję : UWA DX na wakacje
mariuszz24
10-03-2015, 06:08
Witam wszystkich. Jestem amatorem, zastanawiam sie nad kupnem UWA do D7000. Uzywam DXO Optics.
Głównie biorę pod uwagę te szkła w podanej kolejnosci:
a) Tokina AT-X 11-16 PRO DX Nikon
b) Tokina AT-X 11-16 PRO DX Nikon II
c) Sigma 10-20 f/4.0-5.6 EX DC HSM
Najbardziej pasuje mi (a) bo zawsze patrze glownie na rozdzielczosc. Byc moze z tego powodu najbardziej mi pasuje szklo N50 1.8D z tych ktore mam (N18-105mm, N35 1,8G). Ponadto wedlug testow DXOMark jest ciut lepiej oceniane przy 11mm od (b).
Zastanawialem sie nad sigma - brak mi wyczucia czy praca pod swiatlo jest istotna. Potrzebuje szkla na wyjazdy, wakacje. Mysle, ze jednak rozdzielczosc jest wazniejsza. Poza tym pancerne szkło jest lepsze gdy ma sie małe dziecko.
Mam do Was nst. pytania:
1. Czy w przypadku a-b aberacja chr. trzeba sie koniecznie przejmowac w przypadku tych szkiel skoro uzywam DXO Optics?
2. Istotnym elementem jest cena ale tez mysle o nowym szkle. Moze zaczekac z kupnem (a) do targow w Lodzi - moze cena starego spadnie.
3. Wariant alternatywny - szklo jest najpierw na wyjazd USA NY. Moze tam kupic w best bayu - ale gwarancja, brak czasu ze sprawdzeniem ostrosci.
4. Co radzicie moze czegos nie uwzgledniam.
Miałem tą Tokinę z pierwszego punktu. Świetne szkło. Nic dodać, nic ująć. Na wakacjach na Krecie sprawdziła się znakomicie. Ze spadkami ceny w przypadku obiektywów nie ma tak jak to jest z aparatami. Dobre szkła będą trzymać cenę nawet po wyjściu ich nowszych wersji więc na cuda nie licz.
Aha, co do zakresu 11-16 - mnie on nie ograniczał, ale ja głównie korzystam z szerokiego końca każdego UWA.
Jeśli na wakacje, to w kolejności
Nikkor 10-24. Najlepsza praca pod światło, bardzo dobra rozdzielczość.
Sigma 8-16. Najwyższa rozdzielczość i ekstremalna szerokość. Czasami złapie blik. Brak możliwości użycia filtrów.
Sigma 10-20/4.0-5.6. Wybór ekonomiczny. Ciemny, ale zwykle i tak pracuje się na f8.