PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon d90

tinek01
06-03-2015, 16:45
Witam wszystkich znawców nikona,
zacznę od początku, jestem dopiero co zarejestrowany na forum więc mam nadzieję że żadnej gafy nie popełnię zakładając nowy temat,
jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o robienie zdjęć, jedyne co wiem na temat aparatu to to gdzie się wkłada baterie, zmienia obiektyw, ustawia na auto i klika fotkę:), być może wielu rozbawiłem w tym momencie ale nie jestem jedyny na tym forum bez wiedzy na temat robienia zdjęć,
bardzo mnie fascynują ładnie wykonane zdjęcia i dlatego chciałem prosić o pomoc w wyborze aparatu,
od kilku lat choruję na nikona d90, jednak nigdy nie miałem możliwości kupna ww z prostej przyczyny jakim był brak gotówki, obecnie gdy jestem w stanie już coś kupić to nie ma nowych body,
moje pytanie jest czy jest sens kupowania nowego sprzętu czy do robienia zdjęć głównie na automacie wystarczy kupić używkę z niewielki przebiegiem, a jeżeli używka to jaki jest sensowny, maksymalny przebieg,
tak jak wspomniałem choruję na nikona d90 ale być może pokazał się jakiś godny następca w rozsądnej cenie,
chciałbym mieć coś uniwersalnego do robienia zdjęć zarówno na dworze jak i w domu przy wiadomo sztucznym świetle, czasami jakieś imprezy w kościele czy w lokalach, czasami jeździmy na wycieczki w góry i widoki też fajnie porobić, domyślam się że jest to związane z kupnem różnej optyki i tu kolejna moja prośba o pomoc w doborze takowej,
no i jeszcze jedno zasadnicze pytanie, jaką kasę muszę szykować na tego rodzaju wydatek?
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam

ppablo12345
06-03-2015, 16:59
Jeśli chcesz focić na auto, to nie ma sensu kupować d90, który jest dość zaawansowanym modelem.
Poszukałbym dobrego kompaktu / bezlusterkowca, a jeśli koniecznie lustrzanka, to wtedy np. d5200 - o wiele lepsza matryca, plus dobre filmy, kosztem mniej zaawansowanej obudowy i paru innych bajerów.

zserty
06-03-2015, 17:34