Zobacz pełną wersję : Nikon D5000 i Lampa YN560II - a program AUTO
Prostyczłowiek
29-10-2014, 20:23
Witam Was serdecznie.
Jestem totalnym amatorem ale lubię robić zdjęcia :) Mam D5000 i do tego miałem lampę NISSIN automatyczną, padła po dwóch latach, kupiłem sobie YN 560III - manualna lampa, bo pomyślałem że lampę będę umiał sam ustawić, ale nie pomyślałem że na trybie auto aparat nie widzi tej lampy i ustawia tak wszystkie parametry samego aparatu jakby jej nie było - i w połączeniu z lampą wychodzi efekt kiepski, do tego próbuje otworzyć lampę wewnętrzną aparatu a ta jest blokowana przez zewnętrzną
Ktoś podsunie jakieś najprostsze rozwiązanie tego tematu? Oprócz "wymień lampę na aut", lub "naucz się robić zdjęcia na M" - za stary jestem.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Pozdrawiam
wymień lampę na aut, lub naucz się robić zdjęcia na M lub A
Albo zapomnij o zewnętrznej lampie.
A jak nie chcesz się uczyć to daj aparat na 1/100, przesłonę na 5.6 tryb M i lampę na pełną moc do góry w pomieszczeniu zamkniętym. Coś Ci na pewno wyjdzie.
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Prostyczłowiek
30-10-2014, 22:07
Ktoś podsunie jakieś najprostsze rozwiązanie tego tematu? Oprócz "wymień lampę na aut", lub "naucz się robić zdjęcia na M"
wymień lampę na aut, lub naucz się robić zdjęcia na M lub A
Albo zapomnij o zewnętrznej lampie.
Dziękuje Gonzo za cenną odpowiedź
na trybie auto aparat nie widzi tej lampy i ustawia tak wszystkie parametry samego aparatu jakby jej nie było - i w połączeniu z lampą wychodzi efekt kiepski, do tego próbuje otworzyć lampę wewnętrzną aparatu a ta jest blokowana przez zewnętrzną
Ktoś podsunie jakieś najprostsze rozwiązanie tego tematu? Oprócz "wymień lampę na aut", lub "naucz się robić zdjęcia na M" - za stary jestem.
Zmień lustrzankę na smartfona, jeśli dwa jedyne możliwe rozwiązania odpadają.