PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon SB-910 i Nikon D5100

Blackawk777
10-09-2014, 00:22
Witam wszystkich. Przeglądam posty na tym forum od dawna, ale w końcu postanowiłem coś napisać.

Mam problem z lampą SB-910 i Nikonem D5100. W zasadzie nie wiem czy jest to problem z lampą, aparatem czy może z moją niewiedzą. Kilka dni temu kupiłem wymienioną wyżej lampę. Gdy podpinam ją do body to na wyświetlaczu lampy pojawia się oznaczenie, że aparat jest zgodny z systemem CLS. Gdy robię zdjęcia w trybie A (lub każdym innym po za auto) ustawionym w body i TTL (lub innymi) ustawionymi w lampie to niestety moc lampy nie dostosowuje się do ustawień przysłony i dobranego czasu w aparacie. Czy coś nie tak jest z moim body, czy może coś źle ustawiam? Nie działa też wspomaganie AF (diody). Wspomaganie działa tylko jeśli w aparacie ustawię auto, a tak fotografować oczywiście nie chcę.

Proszę o pomoc w wyżej wspomnianym problemie. W temacie błysków niestety jestem bardzo początkujący stąd też zapewne moje problemy.

Pozdrawiam.

GonzoG
10-09-2014, 00:46
Wspomagania AF działa tylko w trybie AF-S.

Co do reszty - ciężko coś powiedzieć bez zdjęć i po tak ogólnym opisie - co znaczny, że moc lampy się nie dostosowuje ?? za słabo, za mocno ?? Czy lampa podaje poprawne ustawienia ekspozycji ??

Blackawk777
10-09-2014, 09:10
Ooo, niby taka banalna rzecz, a właśnie o to chodziło :) Po ustawieniu AF-S wspomaganie działa, TTL także - super, wielkie dzięki za pomoc.

HSS nie działa, no ale to wina mojego body, które pewnie w niedalekiej przyszłości trzeba będzie zmienić na coś nowszego.

Lampę mam od kilku dni, więc jeszcze wiele rozkminiania jej funkcji i czytania instrukcji. Pewnie jeszcze wrócę z pytaniami :)

Dzięki.

GonzoG
10-09-2014, 10:43
TTL ma działać niezależnie od tego co jest ustawione na body.
Można go włączyć lub wyłączyć tylko z poziomu lampy.

Blackawk777
10-09-2014, 17:41