Zobacz pełną wersję : D5100 czy D5200
Witam serdecznie. Jestem osobą początkującą w świecie bardziej zaawansowanej fotografii, niż zdjęcia u ciotki na urodzinach. Dotychczas nigdy nie miałam lustrzanki, korzystałam z najzwyklejszej "cyfrówki", jednak przestała mi ona wystarczać, gdyż robię dużo zdjęć krajobrazowych, przyrodniczych (zbliżenia, makro). Dlatego postanowiłam kupić sobie lustrzankę. Na początku zaczęłam mnóstwo czytać - testy, recenzje, porównania na stronach optyczne.pl, fotopolis, dxomark.com, pixel-peeper.com itp. stały się codziennym rytuałem. Jednak im więcej czytam, tym mam większy mętlik w głowie. Obecnie zredukowałam swoje poszukiwania do jednego modelu - problem w tym, że nie wiem który wybrać - starszy, czy nowszy? W jednym ze sklepów jest dosyć kusząca oferta
1. Albo starszy model z dwoma obiektywami (tak, wiem, że nie jest aż tak jasny) http://www.euro.com.pl/lustrzanki/nikon-d5100-18-55-mm-vr-tamron-af-70-300-mm.bhtml
2. Albo nowszy tylko z KIT-em http://www.euro.com.pl/lustrzanki/nikon-d5200-18-55-mm-vr-czarny.bhtml
Tak naprawdę sama już nie wiem, który lepszy. Jedni powiadają, że 24 mln pikseli na matrycy to za dużo i zdjęcia będą się zniekształcać (powstanie jakiś efekt mory, co nie wiem co to oznacza), inni znów że to dobrze i widać będzie więcej szczegółów i polecają D5100, który ma te 16 mln. Ja osobiście wiem, że będę fotografować przyrodę, zbliżenia, jakieś widoczki, krajobrazy, możliwe że z czasem ludzi też, bo ostatnio czytam bardzo ciekawą książkę o fotografii Bryana Petersona, który w bardzo przystępny sposób uczy sztuki kreatywnej fotografii i z tego, co sprawdziłam jego aparaty mają 12 mln pikseli, chociaż wiem że to głównie zależy od obiektywów i umiejętności fotografa. Nie wykluczam też, że w przyszłości będę moje zdjęcia wrzucać do banków zdjęć, jak się już wyrobię w tym. Dlatego proszę o poradę. Może ktoś miał do czynienia z tymi dwoma modelami i może coś poradzić, powiedzieć? Będę wdzięczna za każde słowo.