PDA

Zobacz pełną wersję : Balans bieli

Klook
21-04-2007, 12:25
Cześć, jestem nowy w "świecie fotografii" i mam do Was pytanie. Mianowicie do ustalenia WB używa się białej kartki ale spotkałem się też ze stwierdzeniami, że można używać kartki z kolorem neutralnie szarym. Problem tkwi w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć jaki procent czarnego należy użyć aby taka szarość uzyskać. A chciałbym sobie taką szarość wydrukować, żeby móc porównać jak to sie ma do kartki białej.

Afrati
21-04-2007, 12:28
Szara karta Kodaka ma stopień szarości 18% :)

seth
21-04-2007, 12:28
50% czarnego jeśli się nie mylę, ale chyba lepiej cos kupic, niz drukowac

kemyr
21-04-2007, 12:46
Ja ostatnio stwierdzilem ze najlepiej WB na auto, jesli zapis w RAW'ie. a potem w domu ew poprawki przy wywolaniu.

Rick van Dyke
21-04-2007, 14:32
jeszcze sie nie spotkalem z pomyslem wydruku Szarej Karty :)

Osobiscie tez korekty WB dokonuje w RAW, i to jest raczej najlepsze rozwiazanie. Nie musisz kombinowac przynajmniej. Chyba, ze uparles sie pstrykac w JPGu i nie chcesz nic potem poprawiac na kompie.

pozdro

Yelen
21-04-2007, 14:39
Do ustawiania WB nadaje się KAŻDY stopień szarości teoretycznie. Jedyny warunek jest taki aby ta karta była wolna od jakichkolwiek zafarbów. Szara karta podobno się słabo do takich zadań nadaje. Lepszy jest fotograficzny papier do drukarek.

sadki
22-04-2007, 15:29
do amatorskich zastosowań zwykła biała kartka papieru wystarczy. Lub też kawałek mlecznej plexi przyłożonej do obiektywu :)

Klook
22-04-2007, 20:07
Dzięki za odpowiedzi. Nie "uparłem" się na pstrykanie w jpg :) po pierwszym spotkaniu z formatem NEF i jego możliwościami wiedziałem, że jest tylko jedna droga nawet jak dla mocno początkującego amatora. Pstrykam tylko w rawie, po zgraniu zostawiam kilka tych najbardziej udanych, natomiast cala reszte archiwizuje w jpg.