Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Balans bieli

Oszczędny w słowach
    Miasto
    Wielkopolska

Domyślnie Balans bieli

Cześć, jestem nowy w "świecie fotografii" i mam do Was pytanie. Mianowicie do ustalenia WB używa się białej kartki ale spotkałem się też ze stwierdzeniami, że można używać kartki z kolorem neutralnie szarym. Problem tkwi w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć jaki procent czarnego należy użyć aby taka szarość uzyskać. A chciałbym sobie taką szarość wydrukować, żeby móc porównać jak to sie ma do kartki białej.

Domyślnie

Szara karta Kodaka ma stopień szarości 18%

seth
    Gość

Domyślnie

50% czarnego jeśli się nie mylę, ale chyba lepiej cos kupic, niz drukowac

Domyślnie

Ja ostatnio stwierdzilem ze najlepiej WB na auto, jesli zapis w RAW'ie. a potem w domu ew poprawki przy wywolaniu.
    FX

Domyślnie

jeszcze sie nie spotkalem z pomyslem wydruku Szarej Karty

Osobiscie tez korekty WB dokonuje w RAW, i to jest raczej najlepsze rozwiazanie. Nie musisz kombinowac przynajmniej. Chyba, ze uparles sie pstrykac w JPGu i nie chcesz nic potem poprawiac na kompie.

pozdro
    Nikon D

Domyślnie

Do ustawiania WB nadaje się KAŻDY stopień szarości teoretycznie. Jedyny warunek jest taki aby ta karta była wolna od jakichkolwiek zafarbów. Szara karta podobno się słabo do takich zadań nadaje. Lepszy jest fotograficzny papier do drukarek.

Domyślnie

do amatorskich zastosowań zwykła biała kartka papieru wystarczy. Lub też kawałek mlecznej plexi przyłożonej do obiektywu
    www.mojefoty.com
    Jest: D200|SB-600|T17-50|N18-70|N70-300VR|N50 1.8D|Samyang 8mm|U-AX|K3|3xKenko
    Było: D50|D70s|N18-70|N70-210D|S17-70|S70-210/3.5-4.5|N300/4|Tair-3S|Panagor 2x|3xSoligor

Oszczędny w słowach
    Miasto
    Wielkopolska

Domyślnie