Zobacz pełną wersję : [ Krajobraz ] Międzybrodzie Bialskie
Desperados
01-11-2013, 10:55
Witajcie Nikoniarze ! :)
To moje pierwsze zdjęcie w tym dziale, więc proszę o wyrozumiałość.
Zdjęcie robione z 5 pionowych kadrów i złączone w całość.
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img534.imageshack.us/img534/7797/s9nl.jpg)
Hej
Jestem amatorem ale coś tam wiem o landszaftach dlatego krótko co ja tu widzę:)
1) Pomijając wszystkie inne aspekty (światło, kompozycja), ta fotka po prostu jest bardzo słabej jakości - body i obiektywy ze stopki nie dają tak słabego obrazka więc musiałeś to zmasakrować później
2) Niebo wyprane, środek ledwo widać, pierwszy plan blady - ogólnie nie ta godzina, nie ten dzień, nie ta obróbka - temat rzeka...:)
3) Większość tego typu (dobrych) obrazków powstaje na zasadzie wielokrotnej ekspozycji, ew. kilkukrotnego wywoływania jednego RAW-a, stosowania filtrów połówkowych, pełnych, polaryzacyjnych, następnie blending w PS i wszystkie niezbędne zabiegi kosmetyczne, które przywracają temu wygląd taki jaki tam faktycznie był lub Twoja indywidualna wizja...- kolejny temat rzeka nie dający się opisać w kilku zdaniach. Pstryknięcie tego w plenerze to początek długiej drogi do finalnego zdjęcia.
Są tu na forum mistrzowie w tej materii dlatego proponowałbym się zagłębić w ich prace, bo niektóre naprawdę zwalają z nóg:)
MartinGrey
01-11-2013, 19:41
Za RadekS. Od siebie dodam, że zdjęcie prezentowałoby się nienajgorzej gdyby zrobione było z miekkim, ciepłym światłem wschodu/zachodu, a łódka znajdowała by się po lewej stronie po to żeby zrównoważyć kadr (ciężar kadru leży po prawej stronie, natomiast pustką wieje po lewej).
Jak to wszystko opanujesz to później będą Ci wytykać np. to, że kamień w dolnym, prawym rogu trzeba występlować bo ciągnie oko hehe:) I będą mieli zasadniczo rację bo faktycznie tak się dzieje, że drażni i odciąga uwagę od głównego motywu. Szczegóły, szczególiki...ehhh
MartinGrey
01-11-2013, 21:24