Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [ Krajobraz ] Międzybrodzie Bialskie

Desperados
01-11-2013, 10:55
Witajcie Nikoniarze ! :)
To moje pierwsze zdjęcie w tym dziale, więc proszę o wyrozumiałość.
Zdjęcie robione z 5 pionowych kadrów i złączone w całość.

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img534.imageshack.us/img534/7797/s9nl.jpg)

RadekS
01-11-2013, 19:35
Hej
Jestem amatorem ale coś tam wiem o landszaftach dlatego krótko co ja tu widzę:)
1) Pomijając wszystkie inne aspekty (światło, kompozycja), ta fotka po prostu jest bardzo słabej jakości - body i obiektywy ze stopki nie dają tak słabego obrazka więc musiałeś to zmasakrować później
2) Niebo wyprane, środek ledwo widać, pierwszy plan blady - ogólnie nie ta godzina, nie ten dzień, nie ta obróbka - temat rzeka...:)
3) Większość tego typu (dobrych) obrazków powstaje na zasadzie wielokrotnej ekspozycji, ew. kilkukrotnego wywoływania jednego RAW-a, stosowania filtrów połówkowych, pełnych, polaryzacyjnych, następnie blending w PS i wszystkie niezbędne zabiegi kosmetyczne, które przywracają temu wygląd taki jaki tam faktycznie był lub Twoja indywidualna wizja...- kolejny temat rzeka nie dający się opisać w kilku zdaniach. Pstryknięcie tego w plenerze to początek długiej drogi do finalnego zdjęcia.

Są tu na forum mistrzowie w tej materii dlatego proponowałbym się zagłębić w ich prace, bo niektóre naprawdę zwalają z nóg:)

MartinGrey
01-11-2013, 19:41
Za RadekS. Od siebie dodam, że zdjęcie prezentowałoby się nienajgorzej gdyby zrobione było z miekkim, ciepłym światłem wschodu/zachodu, a łódka znajdowała by się po lewej stronie po to żeby zrównoważyć kadr (ciężar kadru leży po prawej stronie, natomiast pustką wieje po lewej).

RadekS
01-11-2013, 21:19