Zobacz pełną wersję : Aparat dla amatora
Witam planuje zacząć przygodę z fotografią i mam pytanie do osób które się trochę wiedzą na ten temat na razie rozważam zakup Lustrzanki Nikon D90 bądź Nikon D3100 i chciałbym uzyskać pomoc przy wyborze oraz dopasowanie Obiektywu (Fotografie były by bardziej Portretowe/plenerowe) Dodam że jestem TOTALNYM amatorem (Na sprzęt mogę wydać do 4 tysięcy ale wiadomo nie chce tyle wydać :P ale "mogę" )
Czy to będzie Twoja pierwsza lustrzanka? Czy to są Twoje pierwsze kroki w dziedzinie fotografii? Miałeś już może jakiegoś zaawansowanego kompakta?
Jeśli oczekujesz, że lustrzanka zrobi za Ciebie sama piękne zdjęcia w trybie "zielonym", to lepiej nie kupuj, tylko poszukaj jakiegoś dobrego kompakta (np. Sony). A jeśli chcesz się wciągnąć w tajniki fotografii i próbować wycisnąć więcej na ustawieniach manualnych, wtedy polecam "lustro". D90 ma lepszą ergonomię i dodatkowy górny wyświetlacz, natomiast D5100 jest nowszą puszką. To tyle na wstępie ...
- Miałem styczność z lustrzankami, ale do własnych celów to pierwsza
- Tak na poważnie to byłyby, to pierwsze kroki w dziedzinie fotografii
- jak wspomniałem wcześniej ...
- Nie oczekuje, bo wiem, że trzeba będzie uczyć się w praktyce jak i w różnych innych źródłach
"Ja chce zacząć przygodę z fotografią" już nie jeden raz miałem podobne postanowienia i dążyłem do celu aby się spełniały oczywiście nie wszystko mi się udało/udawało i, jeżeli byłoby tak w przypadku fotografii to na pewno bym nie uznał pieniądze za stracone, gdyż mi na takie rzeczy nie szkoda, więc prosił bym aby nie kwestionować mi co chce robić, bo i tak to będę robił
I teraz pytania ode mnie
- Czyli Nikon D3100 odradzasz ?
- z tych co ja podałem to D90 lepszy, a co z D5100 ? nowsza puszka nie znaczy, że lepsze jak jest w tym przypadku ?
- A może inna firma niż Nikon ? albo inny model z Nikona ?