Zobacz pełną wersję : 3200 vs 7100
Witam. Pytanie raczej retoryczne, wiadomo, że 7100 lepszy, nowszy itd. Dlatego proszę o uzasadnienie, dlaczego lepszy. Jestem raczej laikiem jeżeli o nowy sprzęt chodzi, mam D40 + kit + N55-200 + SB600, zdjęcia robię sporadycznie, tzn bawię się czasem w jakieś artistic-foto bezdochodowo, jak są wesela w rodzinie to też robię darmowe zdjęcia, i ogólnie z moim D40 z przebiegiem ponad 40000 zdjęć, 2 obiektywami i lampą uchodzę za profesjonalnego fotografa :D Mam okazję kupić, a w zasadzie trochę ''dostać'' nowy aparat, ostatnio czytałem trochę i chciałbym pozbyć się wysłużonych już obiektywów i D40, za które dostane max 300zł? Myślałem o D3200, D5100, D7000 i D7100 + kit + Tamron 70-300. Po chwili rozmyślania wybrałem D3200 i D7100. Z racji tego, że fundusze są mało ważne (takie szczęście :) ) pewnie powinienem brać D7100, jednak jest ze mnie typ oszczędzającego, dlatego nie wiem czy wykorzystam go w pełni pstrykając amatorsko :) Mam czas do grudnia, tzn. najwcześniej wtedy(+-miesiąc) będę mógł mieć nowe lustro w swoich łapskach :D Chciałbym sprzedać D40 i oba obiektywy, kupić coś, żeby zakres ogniskowych się pokrywał (18-55-200). Znalazłem kilka aukcji, tzn. ten N18-55VR + T70-300. D3200 w takim zestawie kosztuje około 2500zł, a D7100 dwa razy tyle. Dodatkowo do D3200 są jakieś pierdoły typu torba, statyw, czytnik kart, filtry, których w D7100 nie ma. Większość z tych rzeczy mam więc mógłbym je sprzedać troszkę drożej ze swoim D40. Co o tym myślicie? Pewnie chaotycznie napisane, ale tak już mam, przepraszam :)
Dlaczego D7100 lepszy - z powodu wszystkiego... no może poza wagą, jak ktoś woli lekki aparat.
Co ma lepsze:
- ergonomia - czyli 2 pokrętła, więcej guzików, lepszy uchwyt
- szybszy tryb seryjny
- matryca bez filtra AA, więc robi ostrzejsze zdjęcia
- lepsza obudowa - w większości z metalu, nie plastiku, dodatkowo uszczelniona, więc deszczu się nie boi, nawet ulewnego.
- ma masę więcej opcji ułatwiających fotografowanie