Zobacz pełną wersję : Szyfrowanie dysku/danych
Chcę kupic dysk 2,5 cala. Powiedzmy WD passport. Tam jest szyfrowanie - jest oprogramowanie WD security.
Czy można podzielic dysk na 2 częsci - jedną część mieć zaszyfrowaną, drugą - nie?
Jeśli sie da - czy wtedy trzeba podzielić dysk na partycje - przewidzieć ile GB na pliki chronione, a ile na dostępne dla wszystkich?
Czy mogę zrobić tak, że mój laptop pamięta hasło, a dysk podpięty gdzie indziej wymaga hasła?
Nigdy sie w to nie bawiłem, jestem zielony w temacie.
Boje się, że coś się stanie i stracę dostęp do danych. Ale trzeba spróbować.
MariuszJ
02-04-2013, 17:47
Za pomocą http://www.truecrypt.org/ tworzysz na niezaszyfrowanej partycji dyskowej plik zaszyfrowanego dysku wirtualnego.
RobertMiernik
02-04-2013, 17:50
Które z niezaszyfrowanej partycji można sobie spokojnie zakosić i w ciszy domowego ogniska łamać tysiąc lat...
Jak już coś szyfrować to całą partycję...
MariuszJ
02-04-2013, 17:53
Które z niezaszyfrowanej partycji można sobie spokojnie zakosić i w ciszy domowego ogniska łamać tysiąc lat...
Jak już coś szyfrować to całą partycję...
Którą można zgrać na surowo i w ciszy domowego ogniska łamać tysiąc lat.
RobertMiernik
02-04-2013, 18:00
Którą można zgrać na surowo i w ciszy domowego ogniska łamać tysiąc lat.
Można ale trzeba mieć dostęp do dysku dłużej niż skopiowanie jednego pliku, trzeba być przygotowanym (mieć coś więcej niż windowsowe CTRL+C, CTRL+V)...
Dla mnie większe niebezpieczeństwo jest takie, że stosunkowo łatwo sobie taki kontener przypadkowo skasować, a zaszyfrowana partycja wywołuje monit o jej natychmiastowe sformatowanie :razz:. Po trzech piwkach można się zapomnieć.
Tym niemniej tez polecam truecrypta.
Dysk przyszedł, na "pustym" dysku juz jest pełno śmieci (tzn aplikacji). Użyłem WD security - fajny, prosty programik, miał to co chciałem - może pamiętać hasło na moim laptopie, na innych kompach hasła żąda.