Zobacz pełną wersję : Rozdzielczość a optyka w d7100
Witajcie
Ostatnia premiera Nikona d7100 skutecznie wybiła mi z głowy d300s, fakt będzie brakować mi tej ergonomii, ale jednak jeśli to ma być sprzęt na kilka lat to jednak pójdę w lepszą matrycę + grip. Ale powiedzcie mi jak się mają szkła do tak dużej rozdzielczości matrycy. Czy trzeba/warto inwestować w N17-55, który wg. testów powala T17-50. W sumie szkło kusi i to oj bardzo, ale rozum mówi $$..
Chociaż gdyby inwestować na dobre pare lat?? :roll:
Pozdrawiam
Michał
Czy z powodu zmiany puszki zmienisz sposób prezentacji zdjęć? Będziesz teraz robił odbitki 33x50cm i oglądał je z odległości 40 cm?
Jeśli nie, to różnice wyjdą tylko w oglądaniu na ekranie 1:1.
Nie zmieniam puszki, tylko kupuję pierwszą lustrzankę, co nie znaczy ze nie mam doświadczenia w fotografii. Dla tego się zastanawiam, czy warto kupić raz i porządnie taki zestaw. A co do odbitek, to może się zdarzyć, że będę drukował zdjęcie w większym formacie np jako obraz na prezent.
Dobry obiektyw zawsze warto kupić.
Pamiętaj jednak, że obraz prezentowany na monitorze lub TV Full HD ma tylko 2Mpix, podobnie jak doskonała odbitka pocztówkowa. Odbitka A4 wymaga 8Mpix. Z całej klatki 24Mpix zrobisz doskonałą odbitkę 33x50cm. Oczywiście, jeśli oglądasz ją z odległości 40cm i masz sokoli wzrok. W praktyce wystarczy spokojnie zrobisz idealne B1.
Ale B1 na Nikkorze czy Tamronie? Bo zapewne zamówienia na plakaty też będą. Jakie będą różnice na szkle z lepsza rozdzielczością od szła z mniejsza. Nie mogę znaleźć porównania, a na optyczne.pl mam same wykresy, które za dużo praktyki nie pokazują.
Czy nikt nie może się wypowiedzieć?
wybiła mi z głowy d300s, fakt będzie brakować mi tej ergonomii, ale jednak jeśli to ma być sprzęt na kilka lat
No to właśnie robisz poważny błąd. Ostatecznie to ergonomia (i (nie)sprawność AF) zdecydowała o tym, że pozbyłem się D7000.