Zobacz pełną wersję : Lampy ELINCHROM - dziwny efekt
Nie wiem, czy zakładam we właściwym miejscu (w razie czego proszę modów o przesunięcie do właściwego działu).
Prawie nie mam doświadczenia w fotografii studyjnej, a poprosił mnie znajomy o pomoc w tym temacie.
Do dyspozycji 2 lampy Elinchrom D-Lite RX4 z softboxami.
Pytanie moje: dlaczego przy czasie 1/200 f/5.6 iso200 jest wszystko ok, natomiast zwiększając czas do 1/400 połowa zdjęcie jest niedoświetlona. i odpowiednio idąc czasami w górę nie doświetla całego zdjęcia.
sorki, za może laickie pytanie. dotychczas focę zazwyczaj ze światłem zastanym.
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img812.imageshack.us/img812/7727/prbne016.jpg)
No Twoje pytanie rzeczywiście świadczy o tym że nie masz doświadczenia w studio :)
Aparaty małoobrazkowe mają synchronizację błysku do czasów ~1/250. Nie martw się, że tak mało bo to w zupełności wystarcza. Ja w canonie mam do 1/125 i daje radę. Jedynym wyjściem jest błyskanie z lampą reporterską na szybszych czasach albo zakupienie średniaka. Tam będziesz miał synchro do 1/4000 :)
RobertMiernik
03-03-2013, 18:56
albo zakupienie średniaka. Tam będziesz miał synchro do 1/4000 :)
Migawka centralna w średnim formacie ma zwykle koło 1/800...
Reszta cycuś glancuś
dlatego nie udaje znawcy w tym temacie, bo to pierwsze kroczki.
czyli do 1/250 i potem operować ogniskową i ewentualnie mocą lamp?
a może miał ktoś do czynienia z fotografią produktową - w tym wypadku zdjęcia ubrań na żywej modelce.
może podpowiecie jakiś ciekawy setup.
RobertMiernik
03-03-2013, 19:00
zdjęcia ubrań na żywej modelce
Mam wielką nadzieję, że nikt nie miał do czynienia z fotografią produktową w postaci zdjęć ubrań na martwej modelce!
Setupów szukaj na strobox - tony tego tam są...
Migawka centralna w średnim formacie ma zwykle koło 1/800...
Przesadziłem. W tych lepszych 1/1600
Przy tych lampach ustaw 1/125 i nie ruszaj..