PDA

Zobacz pełną wersję : Desktop/wyciszenie

Cosnek
03-03-2013, 13:36
Wpadlem na pomysl zeby wyciszyc sobie komputer. Chce zamontowac chlodzenie pasywne na procesor i cichy zasilacz. Obejrzalem kilka tutoriali ale jestem totalnym laikiem wiec chce sie upewnic czy zamawiam odpowiednie podzespoly.

Procesor Intel, 775, link: http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dg41cn.html

Zamiast wentylatora: http://www.amazon.co.uk/Xigmatek-CAC-SXHH7-U01-Thors-Hammer-Cooler/dp/B001VDOJ02/ref=sr_1_1?s=computers&ie=UTF8&qid=1362308178&sr=1-1

A z zasilaczem mam klopot, czy wszystkie sa takiej samej wielkosci? Czy ten jest standardowej wielkosci i bedzie cichy? Link: http://www.amazon.co.uk/Corsair-CMPSU-430CXV2UK-Builder-Series-CX430V2/dp/B0057GTW56/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1362310550&sr=8-1

Mekano
03-03-2013, 14:12
775? Nie no, archaiczna plyte zamawiasz! Poszukaj cos na 1155 i pomysl o cichej obudowie np. Fractal.
A co do zasilacza Corsair, mam troche wyzszy model 550w. i tak on jest cichy, wiec ten 430w. pewnie tez.

Kurtz
03-03-2013, 14:20
Dales link do plyty glownej a nie processora. Na podstawke LGA775 jest "dosc" duzo roznych processorow.
Co do tego chlodzenia - nie jestem przekonany. Pamietaj ze pasywne chlodzenie do normalnych processorow sprawdza sie wtedy keidy w obudowie masz wymuszony przyzwoity airflow. Zmiana chlodzenia na pasywne moze sie w przeciwnym wypadku odbic dosc wysokimi temperaturami i szybszym zuzywaniem sprzetu.

Opisz dokladnie jaki masz komputer, obudowe, etc, jezeli masz to pokaz zdjecia wnetrza. Wtedy latwiej bedzie Ci cos doradzic.

Jezeli chcesz wyciszac komputer, to pomysl najpierw o cichej obudowie z dobrym przeplywem powietrza, pozniej zmianie wszelkich czesci aktywnych ( mozna zaczac od chlodzenia na processorze, zamiast boxa wsadzic duze wydajne chlodzenie z wolnoobrotowymi wiatrakami badz calkowicei pasywnie ).