PDA

Zobacz pełną wersję : SB-700 a SB-900

przemty
31-12-2012, 15:33
Jestem amatorem który fotografuje w ramach hobby.
Chciałbym (mam nadzieję) pójść trochę do przodu i dokupić sobie lampę zewnętrzną. Wolałbym coś systemowego dlatego swój wzrok skierowałem w kierunku SB-700 jako lampie w moim odczuciu dla osób takich jak ja.
Ale czytam trochę o niej i jest wiele osób podpisujących się jako amatorzy które oceniają tą lampę jako "za słabą"
Dlatego stoję przed wyborem SB-700 a SB-900?
Jaka jest Wasza opinia na temat 700-tki w zestawieniu z tym co mam w stopce?

Nie kryję, że różnica w cenie też jest dla mnie ważna i dodatkowo lampa którą kupię nie będzie szybko wymieniana.

jkowal
31-12-2012, 15:39
Dla jednych słaba, a dla innych wystarczy.
Mam SB-700 i nic nie mogę jej zarzucić.
Fajne są też Metz, ale dotykowy wyświetlacz to porażka (52AF-1).

Kartofelinder
31-12-2012, 15:45
Mam obie te lampki więc chyba mogę doradzić. Różnice siły wychodzą chyba tylko w strobingu, przy dość dużym udziale słońca. Nie są one jednak aż tak duże i margines jaki daje SB-900 jest niewielki.

Gdybym miał kupić tylko jedną z nich, to byłaby to sb-700. Mniesza, szybsza w obsłudze, wygodniejsza, lżejsza. Póki jest na aparacie jest dla mnie lepszym rozwiązaniem. Poza sankami nie ma to już większego znaczenia więc dlaczego by nie skorzystać z większej mocy? Chyba dlatego SB-900 mam 3 sztuki, a 700 tylko jedną ;)

LordRamzes
31-12-2012, 16:03
do amatorskiego użytku w zupełności sb 700 sb 900 troche przerost formy nad treścią :) ciężki klamot i duży a mocą sie nie przejmuj wystarczy sb700

sokolnik
31-12-2012, 17:10
polecam SB700, mała, prosta w obsłudze, nie grzeje się, jedynie brak wskaźnika poziomu baterii wkurza, ale mam 2 komplety anellopów i to jest rozwiązanie tego problemu :)

Zom53
31-12-2012, 17:13