PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D90, czy Canon 600D

goldipl
03-07-2012, 11:26
Witam,
Przez 1,5 roku byłem użytkownikiem puszki Sony Alpha 500. Jestem fotografem-amatorem, czyste hobby, które sprawia mi radość w wolnym czasie:).
Zastanawiam się właśnie nad wyborem nowego aparatu, czytałem trochę o nowym modelu Nikona D3200, ale po głębszym rozeznaniu tematu stwierdziłem, że nie ma sensu pakować kasy w sprzęt, w którym stosowany jest tzw. chwyt marketingowy "o 24mpx, to pewnie dobry aparat, biorę...", a do filmowania się on nie przyda, z uwagi na to, że posiadam już kamerę. Po głowie "chodził" mi również Nikon D5100, ale jednak ciągle wracam do poczciwego D90, który może pochwalić się dobrą jakością zdjęć, małą ilością szumów i idealną proporcją jakość/cena.
Jedynie co wprawiło mnie w zakłopotanie to model Canona EOS 600D.
Czy ktoś posiadał owe aparaty, mógłby podzielić się wrażeniami/opiniami, jak się sprawuję 600D w stosunku do D90? (bo akurat jeśli chodzi o 600D to jestem zupełnie zielony, jedynie co to wkrótce 600D będę mógł przetestować, bo znajoma zakupiła właśnie ten model). Choć wpierw chciałbym zasięgnąć jakiejś rady od Was jeśli jest taka możliwość.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i pomoc:)

Larry_Nash
03-07-2012, 12:26
Ja bym na Twoim miejscu zainteresował się*jednak D5100. Jest nowszy od D90 i tańszy, a matrycę ma z D7000 (który jest od niego 2 razy droższy). Sam stałem przed wyborem 600D vs. D5100, ale ta recenzja przekonała mnie ostatecznie do Nikona:

http://www.digitalreview.ca/content/Canon-Rebel-T3i-EOS-600D-Compared-to-Nikon-D5100.shtml

D5100 ma wiele przydatnych funkcji, których brakuje Canonowi - szczególnie dioda doświetlająca focusa (600D doświetla lampą błyskową *_*) i automatyczna korekcja dystorsji, która działa bardzo dobrze.

Tu masz jeszcze wyniki z DxOMark (chyba jedyny portal, który testuje aparaty, a właściwie matryce, tylko w oparciu o pliki RAW, więc można wykluczyć*jakąkolwiek subiektywność):