Zobacz pełną wersję : Studio dla Amatora
Witajcie i od razu przepraszam, że o to pytam.
Jak widziecie w tytule chcę zapytać o "studio fotograficzne" na temat którego było już tutaj wiele napisane, jednak informacje te są dla mnie chaotyczne i tak naprawdę niczego z tego nie kumam.
Jestem zaawansowanym amatorem, który chce spróbować swych sił w studio. Do czego mi to studio?..... a tak dla kaprysu/dla zabawy. Jak fotki będą wychodzić ładne to może zacznę się domagać o jakieś benefity. Ok, tak na serio. Chcialbym focić m.in. (pewnie wszystko, bo żywych modeli na zawołanie nie będzie, może z czasem) portrety, dzieciaczki (new born), dzieci 1-6 lat, glamour,highkey. jakieś martwe rzeczy. Pomieszczenie które na to mam nie jest wielkie, ale chyba bedzie ok. (12m2 tj.3m szer x 4m dl x 2,5 wys), ewentualnie mógłbym się przenieść w inne miejsce (chodzi o długość) gdzie będzie więcej miejsca, jednak wysokość zostanie taka sama 2,5 m). Miejsce ogólnie doświetlone z jednej strony dość dobrze (duże okno).
Budżet na to mam umiarkowany, nie potrafię się określić gdyż pieniadze nie mają jakieś większej wagi (powiedzmy do 2 tys PLN, na lampę lub lampy, statywy, tła, wyzwalacze lamp, ). Chciałbym poprostu kupić coś dobrego na czym będę mógł się uczyć i jak już nieco pojmę abym nie musiał szukać czegoś innego, bo dotychczasowy sprzęt mi nie będzie odpowiadać.
Pytania do Was,
- Czy na dzień dobry 1 studyjna lampa wystarczy, (w połączeniu z SB900) (czy od razu kupić dwie, czy musiałyby być one takie same czy mogą być różne )
- czy może zabawy z SB900 będą na początek dobrą szkołą i zadowolą moje żądania podczas eksperymentowania i nie będe musiał wydawać na lampę studyjną.
- jaką optymalną moc lampy studyjnej powinienem wybrać (myśląc perspektywiczne, cena umiarkowana)
- przede wszystkim, jaka firma, Czy Quantuum o którym wszyscy piszą, czy może coś innego, ale zarazem pewnego nie przysparzającego kłopotów technicznyh.