PDA

Zobacz pełną wersję : Przystawka makro do d3100

izolek
08-01-2012, 00:05
Witam.

Od niedawna jestem posiadaczką Nikona d3100. Chciałam zafundować sobie przystawkę makro, ale nie mam pojęcia jaką... totalnie się na tym nie znam. Czy możecie coś polecić i napisać dlaczego ta a nie inna?
Będę bardzo wdzięczna:)

vvilk
08-01-2012, 00:12
Na makro-przystawke polecam malutkie krewetki. Najlepiej w sosie. :)

Odebralem tego posta jako zart wiec i ja sobie pozwolilem...

Wystukane na telefonie. Sorry za brak polskich liter.

izolek
08-01-2012, 00:21
Nie rozumiem żartu, bo tak jak pisałam wyżej, nie znam się na tym. Czytałam że można dokupić do obiektywu przystawkę makro. Mój obiektyw "buntuje się" i nie robi zdjęć w zbyt małej odległości od fotografowanego obiektu, więc myślałam ze przystawka będzie rozwiązaniem problemu. Nie stać mnie na obiektyw makro... chodziło mi o takie coś co się przykręca do obiektywu.

Mam obiektyw Nikkor 18-105 mm 1:3,5-5,6 G ED

y0ddh4
08-01-2012, 00:23
W takim razie dokup pierścienie pośrednie. Ja mam takie http://allegro.pl/pierscienie-posrednie-makro-nikon-auto-delta-waw-i2021688744.html - spisują się dość dobrze i są w bardzo dobrej cenie. Alternatywnie Kenko, ale trudno je dostać i są znacznie droższe.

vvilk
08-01-2012, 00:26
Od siebie polecam jednak obiektyw.
Sigma 28-80 macro II. Ja kupilem za 170 zl. ale mozna trafic taniej.
Nie bedzie mial autofocusa ale do makro i tak nadaje sie super.
W tej cenie to wedlug mnie najlepsze rozwiazanie.

izolek
08-01-2012, 00:32
A czym w zasadzie różni się obiektyw od pierścieni, że te drugie są gorsze?

Dzięki za odpowiedzi, jestem wdzięczna, bo naprawdę nie wiedziałam jak to ugryźć, a moja przygoda z lustrzanką dopiero się zaczyna...

vvilk
08-01-2012, 00:39
Pierscienie nie ze wszystkimi obiektywami zadzialaja. Z 18-105 raczej slabo.

izolek
08-01-2012, 00:45
Dzięki.