Zobacz pełną wersję : Wyzwalanie lamp
Witam,
jestem początkującym fotografem. Do tej pory robiłam zdjęcia moim Nikonem D80 jedynie z użyciem lampy błyskowej. Teraz chciałabym powoli kompletować swoje małe, domowe studio. Zdecydowałam się na początek kupić i przetestować lampę Quantuum R+300. Mam tylko problem jaki wybrać system wyzwalania lamp? Przy założeniu, że w przyszłości będę studio rozbudowywać? W co warto zainwestować, jaki rodzaj i jaka firma? Będę wdzięczna za porady.
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=113738
Początek wątku to rok 2009. Kup coś proponowanego pod koniec.
Tak naprawdę to wszystko się nadaje.
Tak naprawdę to wszystko się nadaje
I to jest najważniejsze z tej dyskusji.
Co do najtańszych wyzwalaczy, uwaga z praktyki: odbiorniki mają mieć baterie w dobrym stanie (baterie, nie akumulatorki), mogą głupieć jak w pobliżu nich jest aktywna komórka, jak przy normalnym czasie (1/160-1/125) pojawia Ci się czarny pasek to trzeba zmienić baterię w nadajniku a tymczasowo zmienić czas np. na 1/60 ;).
Poza tym na małych odległościach (studio) pewność praktycznie 100%.
Mała rada ode mnie,
wybrać zestaw który jest w całości na ogólnodostępne baterie.
Niektóre nadajniki zasilane są małodostępnymi wynalazkami.
jackrabbit
05-01-2012, 07:52
Co do najtańszych wyzwalaczy, uwaga z praktyki: odbiorniki mają mieć baterie w dobrym stanie (baterie, nie akumulatorki),
ja mam akumulatorki i jest ok
Najczęściej tanie odbiorniki są wrażliwe na napięcie zasilania. Akumulator ma 1.2V, bateria 1.5V, gdy w miarę rozładowania zaczyna spadać mogą (ale nie muszą) pojawiać się problemy
netim.pl
05-01-2012, 14:13
Potwierdzam wypowiedź poprzednika, także miałem z tym problemy.
Wyzwalacz radiowy to koszt min 100zł a przeciez w zestwie z lampa powiniien byc kabel do wyzwalania lamp.
Na poczatek jest to rozwiazanie, ktore sie sprawdza a w szczegolnosci jesli bedzie to tylko 1 lampa.
Po rozbudowie mozna myslec o wyzwalaczu ale sterowanie moze byc nadal z kabla