PDA

Zobacz pełną wersję : nikon D80 problem .

bitterdelicious
07-12-2011, 06:37
Witam , może na poczatek się przedstawie , jestem Iza . Znalazłam to forum i wydaje mi się być bardzo przyjemne . Obecnie posiadam nikona D80. fotografuje amatorsko , wyłacznie dla siebie . ale z moim aparatem chyba dzieje sie coś dziwnego . jak robie zdjęcie i nacikam spust migawki to zdjęcie robi się jakby do połowy i musze czekać około 10 sec. aż zdjęcie zrobi się do końca , przy czym aparat jest jakby zawieszony a zdjęcia nieładne . najdziwniejsze ze na trybie auto z fleszem wszystko działa . a na innych trybach nie . Niestety nie lubie korzystać z tego trybu wiecie może co może być przyczyna tej niemiłej sprawy ?. Przypominam że jestem amatorka wiec niezbyt się znam . Zastanawiam się nad pójściem do jakiegoś serwisu z naprawa , ale najpierw musze wiedzeć czy to faktycznie jakiś uszczerbek w zdrowiu mojego maleństwa . dziękuje za odpowiedzi ;)

blackone
07-12-2011, 06:44
Na M i ustawieniu czasu na np. 1/100 s też tak jest?

bitterdelicious
07-12-2011, 06:46
a gdzie to ustawić , ja przepraszam ale aparat mam od wczoraj i jest to moja pierwsza lustrzanka , zawsze jechałam na kompaktowych .

bitterdelicious
07-12-2011, 07:11
jak ustawie na 1/100 idzie normalnie niby , tylko zdjęcia wychodza całe czarne , ciemne i wg . dlaczego ? :o

Badyl81
07-12-2011, 08:42
No to może na bardzo szybko KLIK (http://www.fotografuj.pl/Article/EV_Exposure_Value_ekspozycja_zdjecia/id/56). Poszukaj u wujka googla czegoś o podstawach fotografii, może nawet jakąś książkę (http://merlin.pl/Ekspozycja-bez-tajemnic_Bryan-Peterson/browse/product/1,566948.html) kup ;) Akurat długie zimowe wieczory sprzyjają czytaniu i nauce :)

bitterdelicious
07-12-2011, 08:59
ale to nawet na auto bez lampy tak dziwnie chodzi, wydaje mi sie że to wina aparatu i trzeba pójść z nim do jakiegoś specjalisty żeby zobaczył o co mu chodzi ,

Semati
07-12-2011, 09:34