Zobacz pełną wersję : Teleobiektyw na polowania
Witam Szanownych Nikoniarzy :)
Jestem początkującą w dziedzinie fotografii i dopiero zaczynam wielbić Nikona. Robię zdjęcia D5100 z KITem. Jak wiadomo, poszaleć z nim nie można... (obiektywem, rzecz jasna) Chciałabym zainwestować w jakiś teleobiektyw, jednak niekoniecznie podoba mi się wydanie na niego 1500 zł... Sympatyczna pani z pewnego sklepu podpięła mi do d90 obiektyw 70-300mm i powiem, że to było coś. Byłam fotoreporterką na polowaniu, 55mm w maxie mnie nie zadowala. Kiedy potrzebne było lepsze zbliżenie, mój obiektyw nie dawał rady. Poza tym robię zdjęcia zwierzakom i potrzebuję czegoś ze zdecydowanie lepszym przybliżeniem. Może macie jakieś ciekawe propozycje? Jestem otwarta na zamienniki Nikkora. Pozdrawiam! ;)
To może 55-300 F:4,5-5,6. z VR i SWM. Niewiele słabszy od 70-300 a tańszy i od 55 a nie 70. Poczytaj o obu i wybierz.
Z podobnych cenowo dłuższych szkieł to zostaje właśnie wspomniany 55-300 VR i 70-300 VR. Przy czym ja bym brał ten drugi gdybym tylko miał kasę. Pytanie, czy one i tak nie będą za ciemne, ale w D5100 masz wysokie użyteczne ISO, więc myślę, że dadzą radę. Prędzej jednak 70-300, ma lepszy AF, no i generalnie jest topowym zoomem Nikona w ludzkiej cenie ;). Było swego czasu sporo wątków na temat różnic między 55-300 VR a 70-300 VR i czy warto dołożyć, także można poszperać na forum.
nie jest sprecyzowane do czego ten obiektyw będzie używany, ale jeśli na polowania to mniemam, że niemała część będzie w lesie, a N70-300 do lasu będzie raczej zbyt ciemny. No chyba, że będzie podpięty do d700 i podbijesz iso, albo masz dużą tolerancję na ziarno (niższe modele body nikona)
Witam Szanownych Nikoniarzy :) ....Chciałabym zainwestować w jakiś teleobiektyw, jednak niekoniecznie podoba mi się wydanie na niego 1500 zł... ;)
Witamy na forum :)
1500pln to nie inwestycja niestety...