Zobacz pełną wersję : ISO a jakość
jacek.zmuda123
03-11-2011, 19:36
Witam
Jestem amatorem w robieniu zdjęć. Rodzina " wynajęła " mnie jako fotograf na ich wesele dodam, że główny i jedyny fotograf to ja. Mówiłem im, że ja tylko robię amatorskie zdjęcia i nie chce im popsuć pamiątek z tak ważnego wydarzenia natomiast oni chcą zaoszczędzić kasy i nalegali, a więc zgodziłem się ....
Posiadam lustrzankę D3100 ze szkłem 18-105 3.5:5.6f . Nie jest to za jasne szkło dlatego do zdjęć w kościele potrzebuję wysokiego ISO ( minimum 800 ) ponieważ gdy wydłużę czas naświetlania wyjdą rozmazane zdjęcia nawet ze statywem. A co jest najgorsze, że nie posiadam LAMPY ZEWNĘTRZNEJ a nie mam kasy wydawać około 500 zł na lampę. I tym sposobem chce uniknąć takich strzałów, a więc mniej więcej takich ustawień używam w kościele ( dość słabo oświetlonym ) przysłona - najniższa 3,6 - 5 czas naśw. 1/5 do 1/30 ISO 800 - 1600 ( rzadko 3200 )
Zdjęcia jak można się domyśleć ze względu na ISO są dość słabej jakości dlatego pytam Was co zrobić, aby zdjęcia na tym zestawie wyszły niezłe a żeby nie stracić na jakości. Nigdy nie robiłem zdjęć w kościele i nie wiem jak podejść do sprawy. Co mi polecacie czy kupno statywu rozwiążę sprawe ? Ślub jest już w tą Sobotę więc proszę o szybką odpowiedź.
A może polećcie mi jakie ustawienia Wy byście użyli w takich sprawach ( oczywiście w przybliżeniu )
Z góry Dziękuję
Statyw nie rozwiąże problemu zdjęci poruszonych przez obiekty ruchome - ludzi, stabilizacja też nie. Jedynie jasna stałka 1.8 albo 1.4 (np 35mm) + niestety lampa błyskowa. Bez tego dobrych zdjęć nie zrobisz. Poza tym polecam użyć przycisku "szukaj" bo podobnych tematów już było sporo.
RobertMiernik
03-11-2011, 19:52
Wygląda na to, że rodzina dostanie ciut nieprzyjemną pamiątkę...
Co do zdjęć, to:
przy czasie 1/5 nie ma szans na nieporuszone zdjęcie
ISO 800 to raczej jasny kościół, jeśli nie masz lampy to pewnie 1600 będzie minimum jakiego będziesz w stanie użyć
Rady mówisz...