PDA

Zobacz pełną wersję : JPEg w D70s v D40

Gryzli
06-02-2007, 18:24
Witam wszystkich mocno.Czytam już trochę forum ale nie znalazłem dużo na temat jakości zdjęć w jpg z aparatu d70s a d40.Któryś z kolegów pisał ,że foty z d40 w JPG są lepsze niż z d70s. Nie chcę obrabiać zdjęć na kompie, ale chcę mieć jeśli to możliwe bardzo dobre foty. Podobno właśnie d40 poprzez nowe oprogramowanie robi fotki prosto z puszki jak malowane.Poprostu nie wiem czy dam sobie radę z d70s i przebrnę przez menu- jeszcze nie po polsku.Jestem i zostanę amatorerm, nie będę dokupował szkiełek zostanę przy kitowym obiektywie.Teraz ceny na d70s są więcej niż dobre, ale nie wiem czy jakość zdjęć w jpg będzie dobra czy lepsza od d40. Czytałem że d70s nie jest sprzętem dla totalnego amatora i trzeba trochę praktyki.Może starsi i zdolniejsi koledzy doradzą co lepsze.

szoton
06-02-2007, 18:27
Jeśli nie jesteś upośledzony to dasz rade z D70s.

FINGeeR
06-02-2007, 20:55
...jestem i zostanę amatorerm, nie będę dokupował szkiełek zostanę przy kitowym obiektywie...

Niedawno sam miałem podobny problem, tyle, że ja planuję lepsze szkła w niedalekiej przyszłości (SWM, HSM). I i tak wziąłem D40. Jest fajny, bo mały i lekki, fotki w jpg są extra, a ja chcesz się bawić w PS, albo innym programie, to masz też RAW-y. Full manual tez jest, bawić możesz się do woli. Polecam ten aparat. Dodatkowo dla osob nie znających angielskiego dużą zaletą jest menu - super ergonomia i polski język.

Pozdrawiam Wszystkich

Jacek B.
06-02-2007, 21:18
Czytałem że d70s nie jest sprzętem dla totalnego amatora i trzeba trochę praktyki..

to że D70s nie jest sprzętem dla amatora a D40 jest to dziwne stwierdzenie bo wydaje mi się że obydwie puszki w trybie Auto wymagają takiej samej wiedzy o fotografii czyli praktycznie żadnej. Z tego co wiem to D40 ma jakieś ograniczenia jeśli chodzi o współpracę z niektórymi obiektywami jak również z lampami błyskowymi ale nie wiem dokładnie o co chodzi.

temporalis
06-02-2007, 21:39