PDA

Zobacz pełną wersję : LR

Michał Marczewski
16-03-2011, 22:46
Witam
Na początku przepraszam jeśli powtórzę inny post, mam do was parę pytań ( jestem laikiem )

1. Jaki Program, Czy Lightroom jest dobry ?
2. Robię rawy potem wrzucam do LR zapisuje w JPG ( Bo Tiwów nie można wrzucać do Interentu, i trudno przeglądać w PC ) potem wrzucam do Irfana i Tylko zmieniwszy rozdzielczość
3. Jak Dobrze robie, 2. To Powiedzcie mi Jak zapisywać te Fotki z LR żeby nie pozbyć się exifów ?
4. Proszę mówicie do mnie jak do 4 latka, krok po kroku

lechupe
16-03-2011, 23:00
Jak na 4-latka to zagadnienia nieco za trudne, jak sądzę...:-)

Ale LR to dobry program, to, ze zapisujesz do jpg to tez dobrze, opcja z zapisywaniem/kasowaniem exifów jest prawdopodobnie dostepna przy zapisywaniu jpg-ów (tak jest przynajmniej w PS )

A tak w ogóle, dla laików polecam najpierw lekturę podstaw obsługi , a również dowolną pozycję opisującą przebieg pracy (czyli workflow)

bahuone
16-03-2011, 23:41
http://allegro.pl/sekrety-cyfrowej-ciemni-scotta-kelbyego-profiteo-i1463208037.html i wszystko w temacie. Link pierwszy lepszy.

Michał Marczewski
17-03-2011, 00:47
Zadałem pytanie w jednej kwestii a Ty wskazujesz mi podręcznik LR.... Ja chce tylko 1 rzecz,.

look
17-03-2011, 08:19
pozbywasz się exif'ów, bo w opcjach eksportu zaznaczyłeś w zakładce "Metadata" -> "Minimize Embedded Metadata" (w sensie zaznaczyłeś "checkbox"). Odznacz tą opcję (checkbox pusty) i zapisze Ci jpegi z danymi exif

mateo912
17-03-2011, 09:06
Witam
Na początku przepraszam jeśli powtórzę inny post, mam do was parę pytań ( jestem laikiem )

1. Jaki Program, Czy Lightroom jest dobry ?
2. Robię rawy potem wrzucam do LR zapisuje w JPG ( Bo Tiwów nie można wrzucać do Interentu, i trudno przeglądać w PC ) potem wrzucam do Irfana i Tylko zmieniwszy rozdzielczość
3. Jak Dobrze robie, 2. To Powiedzcie mi Jak zapisywać te Fotki z LR żeby nie pozbyć się exifów ?
4. Proszę mówicie do mnie jak do 4 latka, krok po kroku

1: dobry