Zobacz pełną wersję : D90 czy D5000 dla amatora
kasssik5
12-11-2010, 18:41
Proszę o szybką pomoc. Wiem, że były już podobne tematy, ale nie znalazłam w nich satysfakcjonujących mnie odpowiedzi, więc liczę na Was! Postanowiłam, kupić lustrzankę, jednak jestem totalną amatorką w robieniu zdjęć. Nie mogę zdecydować się czy Nikon D90 czy D500. Są bardzo różne opinie na temat tych dwóch aparatów.
Liczę, że mi pomożecie. Bierzcie pod uwagę szczególnie to, że chciałabym się dopiero nauczyć robić zdjęcia na tym aparacie, więc musi być w miarę prosty w obsłudze na początek. Nie wiem czy lepiej bardziej się skupić na body czy obiektywie.
Bierzcie pod uwagę szczególnie to, że chciałabym się dopiero nauczyć robić zdjęcia na tym aparacie, więc musi być w miarę prosty w obsłudze na początek
Na szybko, to na szybko - D5000. Poczytaj inne wątki na ten temat, były ich dziesiątki.
Krótko i zwięźle:)
Zazwyczaj radzi się lepsze szkło a gorsze body. Daje to bez wątpienia lepszy finalny efekt.
Ale ta konfiguracja mz pasuje do dylematu d90 vs d300s.
W sytuacji d5000 vs d90 - radzę d90. Skomplikowany nie jest, żaden to problem dla średnio inteligentnego człowieka. Bez problemu - dasz radę;)
Jest modelem wyższym, bardziej zaawansowanym - to będzie procentować w przyszłości.
I nie chodzi mi tylko o osławiony silnik w korpusie.
Jak kupować, to raz i dobrze;)
ps. na przyszłość podawaj szacunkowy budżet..
vince.vega
12-11-2010, 19:26
rooner ma raję jeśli fotografia cię wciągnie i kupisz d5000 to po czasie będziesz żałowała że nie wzięłaś d90 tak jak ja, teraz kilku rzeczy z d90 mi brakuje
blackside
12-11-2010, 19:28
Na D90 kusiłbym się tylko i wyłącznie wówczas gdybym miał pewność że interesują mnie szkła bez silnika.
EDIT- ja po 3 latach z D60 nie narzekam a brakuje mi tylko wyższego iso.
Zresztą temat był wałkowany xxx razy i zawsze była wojna.
http://www.dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/Compare-sensors/(appareil1)/587|0/(appareil2)/439|0/(onglet)/0/(brand)/Nikon/(brand2)/Nikon