Zobacz pełną wersję : Problem z D90
voltariel
16-10-2010, 14:21
Witam,
Mam problem z D90. Przy robieniu zdjęć seryjnych przy którejś klatce matryca otworzyła mi się jakby 'w pół' i tam zatrzymała. Patrząc w wizjer mam czarny, lekko prześwitujący obraz (przy podpiętym szkle), miga 'Err'. Serwis się kłania? Całe szczęście mam go na gwarancji jeszcze.
Lustro ci sie zaklinowalo, sprawdz, czy migawka tez. Reaguje jak wciskasz spust migawki?
voltariel
16-10-2010, 14:35
Jak wciskam spust do połowy, żeby podostrzyć, to Err znika i pojawiają się do prawda ustawienia przysłony, czasu i reszta 'pierdół' na ekranie, ale zdjęcia się zrobić nie da.
szymonvader
16-10-2010, 17:18
a jak odłączysz obiektyw to widzisz lustro w normalnym położeniu? czy zawieszone w połowie?
voltariel
16-10-2010, 17:22
Zawieszone w połowie.
szymonvader
16-10-2010, 17:37
a nie uderzyło czasami o coś? nie widać na nim jakiś śladów, pęknięć itp? hm może poszedł jakiś naciąg lustra nie znam się ale wydaje mi się, że raczej serwis:/
voltariel
16-10-2010, 17:45
Jak mówię, przy robieniu zdjęć seryjnych 4 czy 5 kadr i bam - nagle czarno.
a zobacz taki mykuś pykuś czy nie pomoże funkcja uniesienia lustra (z menu ją trza by aktywować), może cosik się odblokuje
jeśli to nie zadziała to ja pokusiłbym się o samodzielne uniesienie lustra i puszczenie może coś zaskoczy
w przypadku gdy masz zablokowane i lustro i migawkę to już bym tego nie tykał i na serwis się zdał
sebastian_gora
10-11-2010, 15:30
Witaj.
Mialem ten sam problem. Myslalem, ze to problem z aparatem a okazalo sie, ze uzywalem nieformowych baterii i to byla ich wina. Kupilem nowe acu i problem nigdy juz sie nie powtorzyl.
Pozdrawiam
Sebastian
ja mialem podobny problem ale to bylo spowodowane tym ze obiektyw byl nie dokrecony dobrze. jak dokrecilem to problem juz sie nie pojawial
Witaj.