Zobacz pełną wersję : Stabilizacja czy nie?
Witam. Zastanawiam się jednak nad kupnem Sigmy 18-200mm do D3000. Zależy mi na niskiej cenie. Teraz pytanie czy robione zdjęcia z obiektywem bez stabilizacji będą gorsze niż te z stabilizacją? Czy warto wydać te 5 lub 4 stów więcej i mieć tą stabilizacje? Z góry dzięki.
P.S. Jestem totalnym amatorem.
Articool
23-06-2010, 21:49
Uważam, że warto, ale to jeszcze zależy od tego co i kiedy fotografujesz. Jeżeli zdarza Ci się to robić w miejscach skąpo oświetlonych, to stabilizacja będzie jedyną pomocną funkcją, aby wykonać poprawną fotkę, bez lampy błyskowej.
Na razie takie zdjęcia spacerowe, wakacyjne. Wątpię czy będę robił zdjęcia w nocy, chociaż jedno dwie na sto pewnie będzie.
Tak gdzieś od 100mm stabilizacja jest już bardzo dużym i odczuwalnym udogodnieniem (także w dzień). Prwdę mówiąc ja chcąc kupić ciemne kity typu 18-200, 55-200, 70-300 brałbym pod uwagę tylko te ze stabilizacją.
Bierz, ze stabilizacją i nawet się nie zastanawiaj - nie wyobrażam sobie robić zdjęcia np. z ręki bez stabilizacji, przy ogniskowej 200mm używając czasu 1/30.
P.S. Docenisz stabilizację dopiero jak zaczniesz z niej korzystać:) Ja nawet do obiektywów ze światłem 1,4 ładowałbym system stabilizowania obrazu, jakby to tylko było możliwe:)
Na razie takie zdjęcia spacerowe, wakacyjne. Wątpię czy będę robił zdjęcia w nocy, chociaż jedno dwie na sto pewnie będzie.
To nie trzeba od razu nocy. Wystarczy, że będzie pochmurno, a w tak ciemnym obiektywie czasy spadną na łeb, na szyję... a przy dłuższej ogniskowej... hmmm. Zawsze możesz ratować się maksymalnym podbiciem czułości, ale wiadomo czym to skutkuje. Ja bym na Twoim miejscu dokładał i brał szkło ze stabilizacją.
Zdecydowanie bierz ze stabilizacją! Argumenty koledzy przedstawili wyżej.
To takie pytanie nie wprost, czy warto na tym oszczędzić...
Ja przychylam się do opinii poprzedników, że zdecydowanie nie warto.