Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Domyślnie Stabilizacja czy nie?

Witam. Zastanawiam się jednak nad kupnem Sigmy 18-200mm do D3000. Zależy mi na niskiej cenie. Teraz pytanie czy robione zdjęcia z obiektywem bez stabilizacji będą gorsze niż te z stabilizacją? Czy warto wydać te 5 lub 4 stów więcej i mieć tą stabilizacje? Z góry dzięki.

P.S. Jestem totalnym amatorem.

Rozmowny Awatar Articool
    Miasto
    Tomaszów Mazowiecki/Radomsko

Domyślnie

Uważam, że warto, ale to jeszcze zależy od tego co i kiedy fotografujesz. Jeżeli zdarza Ci się to robić w miejscach skąpo oświetlonych, to stabilizacja będzie jedyną pomocną funkcją, aby wykonać poprawną fotkę, bez lampy błyskowej.

Domyślnie

Na razie takie zdjęcia spacerowe, wakacyjne. Wątpię czy będę robił zdjęcia w nocy, chociaż jedno dwie na sto pewnie będzie.

Domyślnie

Tak gdzieś od 100mm stabilizacja jest już bardzo dużym i odczuwalnym udogodnieniem (także w dzień). Prwdę mówiąc ja chcąc kupić ciemne kity typu 18-200, 55-200, 70-300 brałbym pod uwagę tylko te ze stabilizacją.
    http://pawelwr7.flog.pl/
    D40; N:18-55VR i bez VR, 55-200VR, 50/1,8E; S50-150; SB-400

Domyślnie

Bierz, ze stabilizacją i nawet się nie zastanawiaj - nie wyobrażam sobie robić zdjęcia np. z ręki bez stabilizacji, przy ogniskowej 200mm używając czasu 1/30.

P.S. Docenisz stabilizację dopiero jak zaczniesz z niej korzystać Ja nawet do obiektywów ze światłem 1,4 ładowałbym system stabilizowania obrazu, jakby to tylko było możliwe
    D800 | D60 + Grip | N18-55VR | N70-300VR | N28/1.8 | N35/1.8 | N85/1.8 | N24-70/2.8 | SB-900 | + gadżety
    www.rafalwisniewski.com.pl

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez adriank Zobacz posta
    Na razie takie zdjęcia spacerowe, wakacyjne. Wątpię czy będę robił zdjęcia w nocy, chociaż jedno dwie na sto pewnie będzie.