Zobacz pełną wersję : Podstawowe filtry
Witam wszystkich , jestem zupełnie nowy i to mój pierwszy post na tym forum.
Fotografią zajmuję się amatorsko , fotki klepię od kilku lat ale aparat sprawiłem
sobie 3 tygodnie temu . Pierwszy ''aparat'' bo wcześniej miałem automat a teraz D90.
Pytanie dotyczy filru UV i Polaryzacyjnego bo te dwa uważam za powiedzmy podstawowe ,
mianowicie który piewszy zakładacie , czy macie je nakręcone zawsze ? czy lepiej najpierw uv a potem polar
czy odwrotnie?
Proszę o wasze opinie i pozdrawiam.
wasilewk
16-06-2010, 20:18
Ja uważam, że filtr to jest zło konieczne. Dlatego kupuję drogie i dobre. Nigdy 2-ch na raz staram się nie stosować.
marciing
16-06-2010, 21:05
Ja uważam, że filtr to jest zło konieczne.
Potwierdzam :)
Nie mam UV, bo dla mnie jest zbyteczny, mam polara i zakladam jak jest potrzebny, nie nosze go na stale.
Art Erie
16-06-2010, 21:29
Podobnie jak już napisał kolega wasilewk z małym zastrzeżeniem. Dobry filtr kosztuje duże pieniądze (myślę tu o Heliopan i B+W ), co w przypadku obiektywu jaki posiadasz jest pewnym "mezaliansem".
Dlatego jako UV mogę Ci polecić Samyang'a, natomiast jako polaryzacyjny - Marumi.
Dodatkowo podpowiem, że powinieneś zakupić filtry typu "slim" by na krótkim końcu uniknąć winetowania ( dwugwintowe, by można było korzystać z oryginalnego dekielka).
Uprzedzając pytania, posiadam filtry wszystkich wymienionych marek i nie mam z nimi żadnych problemów w sensie zauważalnego obniżenia jakości.
PS
nakręcanie dwu filtrów mija się z celem.
jest do tego typu pytań odpowiedni dział i dlatego wątek przenoszę
kewlas, tylko polar lub cokin kiedy potrzebny. Normalnie nie używam filtrów.
No dobrze , rozumiem że fitry czasem pogarszają transmisję swiatła itp. UV noszę jako zabezpieczenie obiektywu bo w sumie wyczytałem że ludziska często tak postepują.
A polaryzacyjny kołowy Marumi DHG circular PL(D) bardzo ładnie wpływa mi na jakość zdjęć podczas słonecznego dnia .