Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Domyślnie Podstawowe filtry

Witam wszystkich , jestem zupełnie nowy i to mój pierwszy post na tym forum.
    Fotografią zajmuję się amatorsko , fotki klepię od kilku lat ale aparat sprawiłem
    sobie 3 tygodnie temu . Pierwszy ''aparat'' bo wcześniej miałem automat a teraz D90.
    Pytanie dotyczy filru UV i Polaryzacyjnego bo te dwa uważam za powiedzmy podstawowe ,
    mianowicie który piewszy zakładacie , czy macie je nakręcone zawsze ? czy lepiej najpierw uv a potem polar
    czy odwrotnie?
    Proszę o wasze opinie i pozdrawiam.
    D90 , N18-105 , V58 1.4 , N50/1.8 AF, SB700 , miłość do przyrody.

Domyślnie

Ja uważam, że filtr to jest zło konieczne. Dlatego kupuję drogie i dobre. Nigdy 2-ch na raz staram się nie stosować.
    D700 + N24-70 + N80-200D ED + N70-300VR, SB-900

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez wasilewk Zobacz posta
    Ja uważam, że filtr to jest zło konieczne.
    Potwierdzam
    Nikon FX

Domyślnie

Nie mam UV, bo dla mnie jest zbyteczny, mam polara i zakladam jak jest potrzebny, nie nosze go na stale.
    D90 + słoik po Kieleckim

Gaduła Awatar Art Erie
    Miasto
    Prochowice/The Dark Side Of The Moon

Domyślnie

Podobnie jak już napisał kolega wasilewk z małym zastrzeżeniem. Dobry filtr kosztuje duże pieniądze (myślę tu o Heliopan i B+W ), co w przypadku obiektywu jaki posiadasz jest pewnym "mezaliansem".
    Dlatego jako UV mogę Ci polecić Samyang'a, natomiast jako polaryzacyjny - Marumi.
    Dodatkowo podpowiem, że powinieneś zakupić filtry typu "slim" by na krótkim końcu uniknąć winetowania ( dwugwintowe, by można było korzystać z oryginalnego dekielka).
    Uprzedzając pytania, posiadam filtry wszystkich wymienionych marek i nie mam z nimi żadnych problemów w sensie zauważalnego obniżenia jakości.

PS

nakręcanie dwu filtrów mija się z celem.

Rycerz
    Gość

Domyślnie

jest do tego typu pytań odpowiedni dział i dlatego wątek przenoszę

Domyślnie