Zobacz pełną wersję : ogólnie o macro
darksidephoto
01-03-2010, 21:49
Witam wszystkich forumowiczów!
Zakupiłem niedawno Nikona D90 z obiektywem Nikkor 18-105mm ... aparat I klasa jak dla mnie i moje skromne fotograficzne potrzeby, rozważałem również D5000 ale po oględzinach i jednego i drugiego padło na D90.
Jako że jestem "początkującym" w świecie lustrzanek, chciałbym zapytać specjalistów zajmujących się tym trochę dłużej o obiektywy do zdjęć makro. Przeglądałem forum w poszukiwaniu informacji i wiele znalazłem "podziękowania za nie :)" Niemniej wymieniane tam obiektywy trochę kosztują, i raczej ciężko wydawać 1500 zł na obiektyw typowo do macro robiąc zdjęcia tego typu od czasu do czasu.
Przeglądając allegro natrafiłem na obiektywy które hmmm mogą się przydać do takich zwykłych amatorskich fotografii przynajmniej w odczuciu fotografa amatora.
1. Tamron AF 70-300 mm f/4-5.6 Di LD Macro
2. SIGMA 70-300 mm APO DG MACRO
Nie chodzi tutaj o jakąś extremalną skalę odwzorowania. Dadzą te obiektywy radę w zwykłych zdjęciach np. kwiatów, czy jakiś robaków?? Który z nich będzie lepszy i czy istnieje jakaś alternatywa np. z pierścieniem odwrotnego mocowania, żeby coś "przypiąć" do nich.
Czy lepszym rozwiązaniem będzie np. Nikkor 50mm f/1,8 z pierścieniami ... Czy może pójść inną drogą i zainwestować w coś na M42 np. Heliosa 44 lub Cosinę 100.
Przepraszam za masę pytań, ale lepiej chyba w jednym poście zawrzeć wszystko aniżeli rozbijać się na kilkanaście.
Dziękuję i pozdrawiam
pozycje 1 i 2 bym spisał na wątpliwe chwyty marketingowe
w makro i tak raczej jedziesz na manualu i na statywie jeśli to kwiatki a jak robaczki to z doświetlaniem
możesz do tego szkiełka co masz, za około 400zł dokupić 3 pierścienie KENKO z przeniesieniem styków, nie mają optyki więc nie psuja dodatkowo jakości foty
podpinasz 1 jak za małe makro to podpinasz jeden szerszy lub dwa na raz itd....