Zobacz pełną wersję : Parasolka vs Softbox
Parasolka transparentna (albo odbijająca) 100-110 cm
Softbox 80x80 cm z podwójnym dyfuzorem.
Czy różnica w świetle będzie bardzo znaczna?
Bo cena jest - softbox jest 15x droższy...
gregory_21
12-02-2010, 18:25
Ja na fotografowaniu nie znam się praktycznie ale z tego co wyczytałem u TEGO Scott'a ;) wynika, że światło z softboxu jest bardziej soft niż z parasolki odbijającej (o transparentnej nie wspominał ;) ).
To tak co prawda w temacie ale raczej potraktować jako SPAM i ewidentne nabijanie postów ;)
Z mojego: softbox daje bardziej miękkie światło. I Softboxem na upartego modelujesz, szczególnie jak jest taki "mały".
Parasolka transparentna i softbox dadzą podobny efekt :) Ale oczywiście softbox da bardziej miękkie i do tego ładniej wygląda na zdjęciach - jest bardziej naturalnym źródłem światła.
maciek.evo
14-02-2010, 09:51
porównując sprzęt do lamp błyskowych to softbox lastolite'a daje przepaść różnicy w stosunku do parasolki pod względem miękkości. Do tego oszczędność prądu, etc :)
a jakby wypadlo porowanie do markowych parasolek, mam westcott'y i w porownaniu do chinczykow jest przepasc, jesli chodzi o efekty, jak i o uzyty material, ale cena mowi sama za siebie, moze w zakupie ni ejest najdrozsza, ale koszty transportu z usa+clo+vat podnosza cene:(
d.
Andrzej Olender
14-02-2010, 18:17
Nie ma co porównywać parasolki do softboxa, oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Używamy w zależności od potrzeb.
maciek.evo
15-02-2010, 15:41
po to jest ten temat żeby je porównać :roll: ktoś kto jest na początku drogi chce wiedzieć co daje ładniejsze swiatło, nie wnikając w nic więcej. Gdyby kazdy miał takie podejście to na forum każdy temat składał by się tylko z jednego posta :roll: wszystko w życiu ma swoje plusy i minusy..
Andrzej Olender
15-02-2010, 15:57