PDA

Zobacz pełną wersję : wyzwalanie kablowe 3 lamp

paparazzi7
09-12-2009, 17:49
Witam, jestem laikiem jeśli chodzi o podłączanie lamp, moje pytanie z pewnością będzie proste :)

Mam 2 aparaty - które chcę naprzemiennie podłączać do pewnego zestawu:

aparaty:
1) 350D
2) Mamiya C330 (http://www.monikawasylewska.com/fpix/mamiya-c330-02.jpg - kabelek synchro podłącza się do takiego małego gniazdka przy obiektywie)

zestaw:
1) quantuum r+300
2) quantuum r+300
3) 430 ex II

No i chcę się dowiedzieć jak to razem wyzwalać (proszę mi nie polecać radiowego, podczerwieni ani fotocel)
bo zależy mi na rozwiązaniu kablowym.

Plan jest taki:
1 kabel (powiedzmy 20 cm): z wejściem do obiektywu mamiya z wyjściem mini-jack
2 kabel (powiedzmy 20 cm): z wejściem w stopkę lampy 350D i wyjściem mini-jack
3 kabel (powiedzmy 2 metry): z wejściem mini-jack i trzema wyjściami mini-jack
4,5,6 kabel (powiedzmy 4 metry) z wejściami mini-jack (do podłączenia do kabla nr 3) i wyjściami takimi jakie są potrzebne w quantuum (takie dwie) i jedno wyjście do 430ex II ( co tu zastosować? gorącą stopkę? nie wiem jak to się nazywa

Może ostatecznie zrezygnuję z kablowego, ale chcę się dowiedzieć jak w teorii działa wyzwalanie tych lamp przez kabel, czy taki system się sprawdza.

Jakie generalnie trzeba okablowanie stosować? (1-żyłowe? 2-żyłowe? nie wiem jak to się nazywa)

Proszę o pomoc i pozdrawiam :)

r_m
09-12-2009, 20:29
O ile połączenie dwóch identycznych lamp nie budzi poważniejszych zastrzeżeń, to osobiście byłbym ostrożny w takim

2) quantuum r+300
3) 430 ex II
zestawieniu (może działać, może nie działać, także coś może przestać działać do chwili naprawy :D).
Jeśli musi to być kabel, to pewniej i bezpieczniej byłoby zastosować układ separujący lampy od siebie (np.transoptory).